سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان

نشست نقد و بررسی فیلم «یک حبه قند» جدیدترین ساخته‌ی رضا میرکریمی که شامگاه ـ 20 بهمن ماه ـ در برج میلاد برگزار شد، حرف ها و ماجراهای حاشیه ای جالبی داشت. حرف های رضا میرکریمی درباره داوران جشنواره و درگیری رضا کیانیان و عکاسان از جمله این حواشی بود. رضا میرکریمی درباره‌ی صحبت‌هایش مبنی داوری جشنواره‌ی فیلم فجر و حاشیه‌های بوجود آمده گفت: من گفت‌وگویی داشتم و در آن گفت‌وگو برخی مطالبی که درباره داوری مطرح کردم، باعث سوءتفاهم و انتقاد شده است. بحث من اصلا این نیست که فیلم من داوری شود یا نشود، اصلا بحثم را در سطح داوری پایین نمی‌آورم، بلکه صحبت من درباره شکل برگزاری جشنواره‌ی فیلم فجر است.

وی ادامه داد:صحبت‌های من باعث شد به برخی‌ از دست‌اندرکاران جشنواره بر بخورد، درحالیکه وقتی در ایام پیروزی انقلاب هستیم نباید صحبت‌های من که فرزند انقلاب هستم، اینگونه مورد انتقاد قرار گیرد. دوستان باید کمی ظرفیت نقد را بالا ببرند و در شرایطی که جشن ماست همه خوشحال باشیم.

میرکریمی متذکر شد: وقتی امشب به برج میلاد آمدم در لابی سالن از من خواستند حرفم را پس بگیرم و مرا تهدید کردند که فیلم را نمایش نمی‌دهند تا من عذرخواهی نکنم و حرفم را پس بگیریم اما من همچنان بر روی حرف خودم هستم و انتقاد من به نحوه‌ی برگزاری جشنواره‌ی فیلم فجر به این دوره هم محدود نمی‌شود.

وی افزود: من گفتم جشنواره به یک مراسم تبدیل شده به جایی اینکه باید موتور محرک سینما باشد و استعدادها و نخبه‌ها را کشف کند.

میرکریمی معتقد است: در برگزاری جشنواره در سال‌های اخیر سینما به عنوان یک هنر و هدف کمتر مورد توجه قرار گرفته و مسئولان بیشتر در فکر بیلان کاری خودشان هستند.

کارگردان «یک حبه قند» با اشاره به حاشیه‌های بوجود آمده است،تصریح کرد: آنقدر می‌فهم که ممکن این صحبت‌ها و حاشیه‌ها، به ضرر فیلمم تمام شود، ولی ترجیح دادم منافع شخص‌ام را به نفع منافع عمومی در نظر نگیریم.

رضا کیانیان یکی از بازیگران «یک حبه قند» گفت: وقتی سناریو را از رضا میرکریمی شنیدم نگران تعداد زیاد بازیگران آن بودم، سناریو به این شلوغی یک گروهان بازیگر می‌خواهد و تعحب کردم میرکریمی چطور می‌خواهد این‌ها را جمع کند اما تئاتری بودن وجه مشترک و مهم همه بود. ویژگی‌ که باعث می‌شود بچه‌های تئاتر یکی دو ماه تمرین کنند و بعد به روی صحنه بروند و خوشبختانه تمرین‌های خوبی برای فیلم انجام شد.

وی افزود: در ابتدا نقش من در این فیلم یک تاجر خرده‌پا بود که در نهایت به یک بنای مشهدی تبدیل شد و در پی آن بازنویسی مجددی صورت گرفت و ظرایف دیگری هم در نقش پیش آمد.

رضا کیانیان گفت:دوست دارم هر دفعه یک نقش جدیدی بازی کنم و خوشبختانه در این فیلم در نقشی ظاهر شدم که دیگر روشنفکر نیست و خالص خالص بود.

وی با اشاره به نحوه کار با رضا میرکریمی توضیح داد: رضا میرکریمی از بازی‌هایی که نمایشی است، پرهیز می‌کند و به طور مرتب مواظب همه بازی‌ها هست و یک دستی بازی‌ها به این‌ ویژگی بر می‌گردد.

میرکریمی در بخش دیگری از این نشست، درباره‌ی بداهه کار کردن بازیگران در «یک حبه قند» گفت: به جز آن صحنه بازی بچه‌ها با قورباغه هیچ پلان بداهه‌ی وجود ندارد و اگر این گونه بود کار غیر قابل کنترل می‌شد و برای همه صحنه‌ها از شخصیت‌های اصلی گرفته تا فرعی همه به یک اندازه تمرین کردیم و خوشبختانه بازیگران و استعدادهای خیلی خوبی داشتیم و از رضا کیانیان گرفته تا بازیگری که برای اولین‌بار مقابل دوربین می‌رفت، ترکیب خوبی به وجود آمد و گروه آنقدر باهوش در سر کار حاضر بود که مشکلی پیش نیامد.

میرکریمی درباره‌ی تاثیرگرفتن از فیلم «مسافران» در ساخت این فیلم گفت: برای اینکه خیالتان را راحت کنم می‌گویم «یه حبه قند» با نگاه به همه فیلم‌هایی که مرگ و زندگی دارد از جمله «مسافران» ساخته شده است.

رضا کیانیان در بخش دیگری از این نشست، گفت: این فیلم اصلا قصه ندارد و نکته‌اش این است که با ضرایب و جزئیاتی که بازیگران به کار می‌گیرند، شما را به تماشا دعوت می‌کند. میرکریمی در بخش دیگری از این نشست، درباره‌ی بداهه کار کردن بازیگران در «یک حبه قند» گفت: به جز آن صحنه بازی بچه‌ها با قورباغه هیچ پلان بداهه‌ی وجود ندارد و اگر این گونه بود کار غیر قابل کنترل می‌شد و برای همه صحنه‌ها از شخصیت‌های اصلی گرفته تا فرعی همه به یک اندازه تمرین کردیم و خوشبختانه بازیگران و استعدادهای خیلی خوبی داشتیم و از رضا کیانیان گرفته تا بازیگری که برای اولین‌بار مقابل دوربین می‌رفت، ترکیب خوبی به وجود آمد و گروه آنقدر باهوش در سر کار حاضر بود که مشکلی پیش نیامد.

میرکریمی درباره‌ی تاثیرگرفتن از فیلم «مسافران» در ساخت این فیلم گفت: برای اینکه خیالتان را راحت کنم می‌گویم «یه حبه قند» با نگاه به همه فیلم‌هایی که مرگ و زندگی دارد از جمله «مسافران» ساخته شده است.

رضا کیانیان در بخش دیگری از این نشست، گفت: این فیلم اصلا قصه ندارد و نکته‌اش این است که با ضرایب و جزئیاتی که بازیگران به کار می‌گیرند، شما را به تماشا دعوت می‌کند.

در این نشست که اجرای آن را حسین معززی‌نیا برعهده داشت عکاسان در اعتراض به صحبت‌های کیانیان مبنی بر اینکه هنگام صحبت او عکاسان مقابلش نباشند، سالن را ترک کردند، رضا کیانیان هم گفت: خوشحالم که اعتراضم به عکاسان به یک اتحاد جمعی بین آنها انجامید و امیدوارم این اتحاد را جاهای دیگر هم داشته باشند.

فیلم‌سینمایی «یه حبه قند» در میان استقبال اهالی رسانه به نمایش درآمد. برای نمایش فیلم «یه حبه قند» برای اولین بار ظرفیت سالن نمایش «برج میلاد» و بالکن‌ آن پر شد.







  • [ جمعه 89/11/22 ] [ 10:47 صبح ] [ حسین ]

      نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی ورود آقایان ممنوع با حضور رامبد جوان، پیمان قاسمخانی و بازیگران فیلم برگزار شد. فایل ویدئویی از این نشست را این‌جا ببینید ...

    ورود آقایان ممنوع

    هومن سیدی  و همسرش آزاده صمدی در نشست پرسش و پاسخ فیلم «آفریقا» درباره موضوع بازیگری آزاده صمدی صحبت کردند. تصاویر این نشست را در زیر ببینید ...

    هومن سیدی  و  آزاده صمدی

    بهروز افخمی بعد از نمایش فیلم سینمایی «فرزند صبح» در اقدامی به تنهایی در سالن نشست و در مقابل خبرنگاران معترض حاضر شد و توضیحاتی پیرامون فیلم داد که در نهایت این جلسه به جنحال کشیده شد. فایل ویدئویی این جلسه و صحبت‌های بهروز افخمی را ت این‌جا ببینید ...


    فرزند صبح


    [ سه شنبه 89/11/19 ] [ 3:32 عصر ] [ حسین ]

    نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی برف روی شیروانی داغ با حضور محمد هادی کریمی نویسنده و کارگردان فیلم و عوامل دیگر در برج میلاد تهران برگزار شد. عکس های محسن هردان از این نشست را این جا ببینید ...

















  • [ سه شنبه 89/11/19 ] [ 3:18 عصر ] [ حسین ]

     

    نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «ورود آقایان ممنوع» با حضور رامبد جوان (کارگردان)، علی سرتیپی (تهیه کننده)، ویشکا آسایش (بازیگر)، بهاره رهنما (بازیگر)، پیمان قاسمخانی (نویسنده)، داود امیری (مدیر فیلمبرداری) و رضا عطاران (بازیگر) در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.عکس های محسن هردان از این نشست را این جا ببینید ..

     
     


     
     


     
     


     
     


     
     


     
     


     
     


       
     


    [ سه شنبه 89/11/19 ] [ 2:49 عصر ] [ حسین ]
              

    .: Weblog Themes By Pichak :.

    درباره وبلاگ

    وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
    آرشیو مطالب
    امکانات وب