سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان
فیلم‌های قاعده تصادف، رسوایی، حوض نقاشی، تهران 1500، رژیم طلایی و آقای الف در نوروز 92 در سینماهای کشور اکران عمومی می‌شوند که حضور دو فیلم "آقای الف" و "تهران 1500" به تنوع بیشتر این اکران منجر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امسال سینماهای کشور در اکران نوروزی میزبان 6 فیلم هستند که در بین آنها آثار اجتماعی و طنز بیشتر دیده می‌شود ولی آنچه امسال را با همه تاریخ سینمای ایران متفاوت می‌کند این است که دو اتفاق خوب و منحصر به فرد در سینمای ایران رخ داده است. نوروز امسال فیلم "آقای الف" به عنوان نخستین فیلم سه بعدی ساخت ایران و "تهران 1500" به عنوان نخستین فیلم انیمیشن بلند ایرانی روی پرده می‌روند.

رونق سینمای ایران در گرو حمایت مردم و رفتن به سینماها و خرید بلیت است و امید می‌رود امسال مردم از فیلم‌های در حال اکران نوروز استقبال کنند و با شور حضورشان امید و رونق را به گیشه سینماها برگردانند. همچنین امید می‌رود این دو فیلم خاص که نخستین‌های تاریخ سینمایمان هستند نیز مورد توجه ویژه مردم قرار گیرند و از نگاه حمایتی آنها برخوردار شوند.

نمایش فیلم "حوض نقاشی" ساخته مازیار میری از امروز چهارشنبه 23 اسفند ماه در بیش از 40 سینمای تهران و شهرستان آغاز شد. این فیلم در 19سینما در تهران و 24 سینما در شهرستان اکران خواهد شد. "حوض نقاشی" با بازی شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدرعرفایی، سیامک احصایی، مهسا محجوب و ... محصول حوزه هنری است.

"حوض نقاشی" داستان یک زوج کم‌توان ذهنی است که یک پسربچه دارند و زندگی آنها به دلایلی با چالش رو به رو می‌شود ولی آنها موفق می‌شوند با همدلی بر این مشکلات فائق آیند. سینماهای آزادی، ملت، زندگی، اریکه ایرانیان، فرهنگ، ایران، فلسطین، سپیده، راگا، تماشا، کیان، بهمن، مرکزی، شکوفه، کارون، ماندانا، شاهد، جی و فرهنگسرای پامچال سینماهایی هستند که به اکران این فیلم می پردازند.

نمایی از فیلم حوض نقاشی

همچنین "حوض نقاشی" در 24 سینما در شهرستان به نمایش درخواهد آمد و کرج، تبریز، همدان، بیرجند، شیراز، گرگان، بوشهر، ارومیه، خرم آباد، اهواز، کاشان، قزوین، یزد، رشت، اراک، مشهد، سنندج، قم، انزلی و اصفهان میزبان این فیلم اجتماعی هستند.

این فیلم در جشنواره فجر امسال موفق شد سیمرغ مردمی را از آن خود کند؛ یعنی مردمی که در جشنواره فیلم فجر این فیلم را دیده بودند آن را پسندیدند حال باید دید در اکران عمومی چه اتفاقی برای "حوض نقاشی" می‌افتد.

"قاعده تصادف" ساخته بهنام بهزادی از جمله آثاری است که امسال در نوروز 92 اکران عمومی می‌شود. این فیلم به دلیل اینکه به تازگی پروانه نمایش دریافت کرده است، نتوانسته با تعداد بیشتری از سینماها قرارداد اکران ببندد. به همین دلیل به نظر می رسد نسبت به دیگر فیلم ها با سالن‌های کمتری روبه‌رو است.

این فیلم را می‌توان در سینماهای آزادی، فرهنگ، پردیس ملت، اریکه ایرانیان، عصرجدید، ایران، زندگی، پارس، مرکزی، ماندانا و شکوفه ببینند.

نمایی از فیلم قاعده تصادف

"قاعده تصادف" به روابط بین جوانان با همدیگر و والدینشان می‌پردازد. اشکان خطیبی، مهرداد صدیقیان، بهاران بنی‌احمدی، محمدرضا غفاری، الهه حصاری، مارتین شمعون‌پور، ندا جبرائیلی، روشنک گرامی، سروش مالمیر، امیر جعفری، سروش صحت، امید روحانی از بازیگران "قاعده تصادف" هستند. این فیلم حال و هوایی تئاتر نیز دارد.

"رسوایی" فیلمی از مسعود ده‌نمکی است که در جشنواره فیلم فجر هم به نمایش در آمد. این فیلم رقابت تنگاتنگی با "حوض نقاشی" دارد. از این رو به لحاظ تعداد سالن های سینمایی به یکدیگر نزدیک هستند. از سینماهای نمایش دهنده این فیلم می توان به آفریقا، ایران، آزادی، فرهنگ، ملت، زندگی، جوان، موزه سینما، فلسطین، عصرجدید، مرکزی، پارس، بهمن، کارون، حافظ، کیان، تماشا، راگا، فرهنگسرای اشراق، فرهنگسرای بهمن، شاهد، ناهید و دهکده اشاره کرد.

نمایی از فیلم رسوایی

محمدرضا شریفی نیا، اکبر عبدی، الناز شاکردوست، کامران تفتی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند. در خلاصه داستان "رسوایی" آمده است: افسانه دختر بدنام محل که مورد توجه همسایه‌ای از است به علت بدهی‌های خود و پدرش تحت فشار و در آستانه فروپاشی کامل اخلاقی است. او پس از ربودن سفته‌های پدرش به هنگام فرار با حاج یوسف روحانی زاهد محل برخورد می‌کند. حاج یوسف در مسیر کمک به افسانه دچار مشکلاتی می‌شود.

"رسوایی" فیلمی است که با استفاده از تم طنز سعی دارد معضلات اجتماعی را بیان کند. این فیلم گرچه در جشنواره فجر امسال چندان ندرخشید ولی به اعتقاد منتقدان از لحاظ تکنیکی و ساختار کارگردانی از سه گانه "اخراجی‌ها" یک گام رو به جلو است.

رژیم طلایی فیلی از رضا سبحانی به تهیه کنندگی حسین فرحبخش است. این فیلم تا کنون در هیچ رویدادی به نمایش در نیامده و از آثار طنز اکران نوروزی است. سینماهای نمایش دهنده این فیلم عبارتند از قدس، آزادی، عصرجدید، گلریز، ماندانا، زندگی، جی، حافظ، مرکزی، میلاد، جوان، اریکه ایرانیان، نور، فردوسی و پایتخت.

نمایی از فیلم رژیم طلایی

این فیلم مضمونی طنز در فضای اجتماعی دارد به موضوع مهریه‌های سنگین و غیرمعقول می‌پردازد. مهدی هاشمی، مریلا زارعی و امین حیایی بازیگران اصلی "رژیم طلایی" هستند. این فیلم پیش از این "خواب‌های طلایی" نام داشت که کارگردانی آن را رضا سبحانی برعهده داشته است.

از آنجا که "رژیم طلایی" تنها فیلمی است که در بین آثار اکران نوروزی امسال در هیچ جشنواره داخلی به نمایش درنیامده است، اهالی رسانه و منتقدان نیز این فیلم را همزمان با مردم خواهند دید و انتظار می‌رود بعد از اکران نقد و نظرهای متفاوتی درباره آن منتشر شود.

تهران 1500 ساخته بهرام عظیمی اولین انیمیشن بلند سینمایی است که در نوروز 92 اکران عمومی می شود. این فیلم در سینماهای استقلال، ایران، آزادی، ملت، زندگی، اریکه ایرانیان، جوان، فلسطین، مرکزی، پردیس تماشا، کیان، راگا، ماندانا، کارون، موزه سینما، میلاد و شکوفه روی پرده می رود.

داستان "تهران 1500" درباره پیرمردی است به نام اکبر با بازی مهران مدیری که 160 سال سن دارد و در آستانه مرگ از نوه‌اش با بازی هدیه تهرانی که در کره ماه درس می‌خواند می‌خواهد به زمین برگردد و اول ازدواج کند و بعد مدرکی را پیدا کند مبنی‌بر اینکه او در دهه 1360 در نمایش‌های سیاه‌بازی حضور داشته است.

نمایی از فیلم تهران 1500

اکبر این گواهی را می‌خواهد برای اینکه آرزوی او این است که در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود. نوه او با ورود به ایران گرفتار دردسرهای شهر تهران در چند دهه بعد می‌شود و یک راننده تاکسی جوان با بازی بهرام رادان هم گرفتار عشق این خانم می‌شود...

سینمای ایران گرچه تاکنون تجربه ساخت انیمیشن بلند را داشته است ولی تا امروز هیچ انیمیشن ساخت ایران در سینماهای کشورمان روی پرده نرفته و امید می‌رود این تجربه موفق باشد تا راه برای کارهای آینده هموار شود. این فیلم در جشنواره سی‌ام فیلم فجر به نمایش درآمد.

"آقای الف" نیز اولین پروژه سه بعدی سینمای ایران است که در نوروز اکران می‌شود. این فیلم قرار است در تالار ایوان شمس در تمام سانس‌ها به نمایش درآید. همچنین در سینما فرهنگ هم به صورت سانس فوق العاده اکران می شود.

نمایی از فیلم آقای الف

در این فیلم پوریا پورسرخ ایفای نقش "آقای الف" شخصیت اصلی داستان را برعهده دارد و لیلا اوتادی، مهران رجبی، خشایار راد، حسام شجاعی، مریم پورفاطمی، امین عامری، ایمان خطیب‌زاده و با معرفی شاهین نجومی و با حضور مهدی مقدم (خواننده پاپ) در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

تجربه ساخت و اکران فیلم‌های سه بعدی در سینماهای جهان پیش از این رقم خورده و موفق نیز هست ولی باید دید این تجربه در ایران و با توجه به مسایل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری چگونه خواهد بود. به هر حال مردمی که برای دیدن "آقای الف" به سینما می‌روند آماده باشند که عینک‌های خاصی به چشم بزنند و یک اتفاق تجربه‌نشده را تجربه کنند.



[ چهارشنبه 91/12/23 ] [ 5:33 عصر ] [ حسین ]

اسامی برگزیدگان بخش های مختلف سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به شرح زیر اعلام شد:



بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران)

* جلوه‌های ویژه میدانی

محسن روزبهانی (استرداد)



* جلوه‌های ویژه بصری

بهنام خاکسار (عقاب صحرا)



* صداگذاری

محمد رضا دلپاک (برلین منفی 7)



* صدابرداری

نجفی / دانشمند (قاعده تصادف)



* طراحی صحنه و لباس

آتوسا قلمفرسایی (حوض نقاشی)



* چهره پردازی

امیر اسکندری (رسوایی)



* تدوین

بهرام دهقان (آسمان زرد کم‌عمق)

بهرام دهقان (استرداد)



* موسیقی

حامد ثابت (برلین منفی 7)



* فیلمبرداری

هومن بهمنش (دربند)



* بهترین بازیگر نقش مکمل زن

پگاه آهنگرانی (دربند)



* بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

رامبد جوان (گناهکاران)



* بهترین بازیگر نقش اول زن

هانیه توسلی (دهلیز)





* بهترین بازیگر نقش اول مرد

حمید فرخ نژاد (استرداد)



* فیلمنامه

بهنام بهزادی (قاعده تصادف)



* کارگردانی

پرویز شهبازی (دربند)



* بهترین فیلم

استرداد (محسن آقا علی اکبری/ بنیاد)



جایزه ویژه هیئت داوران: تقدیم می شود به علیرضا داود نژاد (کارگردان کلاس هنرپشگی) به خاطر حضور نجیبانه مستمر و پرتلاش در راستای اعتلا و تکریم محیط خانواده ایرانی.

جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران (سودای سیمرغ): منوچهر محمدی به خاطر فیلم حوض نقاشی

جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران (سودای سیمرغ): پوران درخشنده به خاطر فیلم هیس... دخترها فریاد نمی زنند.

جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران بخش بین الملل: بهنام بهزادی به خاطر فیلم قاعده تصادف.

جایزه ملی: تقدیم می شود به خانم انسیه شاه حسینی و آقای سید سعید سید زاده به خاطر فیلم زیباتر از زندگی.




· بخش مسابقه سینمای مستند (سینما حقیقت)

بهترین دست آوردهای فنی هنری

بهترین فیلمبرداری آخرین روزهای زمستان (هادی بهروز)



بهترین کارگردانی

مهدی زمان پور کیاسری مشتی اسماعیل



بهترین فیلم مستند

رودخانه لیان (رامتین بالف)



· بخش نگاه نو (فیلمسازان اول)

فرشاد محمدی به خاطر فیلمبرداری (برلین منفی 7)



بهترین کارگردانی

هادی مقدم دوست (سر به مهر)



بهترین فیلم

سید محمود رضوی مجد (دهلیز)


[ یکشنبه 91/11/22 ] [ 10:28 عصر ] [ حسین ]

 

نامزدهای بخش مسابقه سودای سیمرغ سی و یکمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند .

نامزدها در بخش های مختلف عبارتند از :
 
* جلوه‌های ویژه میدانی

1. محسن روزبهانی (استرداد)
  
2. عباس شوقی (جیب‌بر خیابان جنوبی) 
  
3. آرش آقابیک (دهلیز) 
  
4. محسن روزبهانی (زیباتر از زندگی) 
  
5. رضا ترکمان (عقاب صحرا) 
  
6. اصغر پورهاجریان (گناهکاران)
  
   
 * جلوه‌های ویژه بصری
 
1. مجید شوندی (استرداد)  
  
2. امیر سحرخیز (ترنج)  
  
3.  محراب مشهدبان (دهلیز) 
  
4. بهنام خاکسار (عقاب صحرا) 
  
5. پیام نبوتی (فرزند چهارم) 
  
* صداگذاری 
  
1. محمدرضا دلپاک (استرداد) 
  
2. محمد رضا دلپاک (برلین منفی 7) 
  
 3. ایرج شهزادی (جیب‌بر خیابان جنوبی) 
  
4. فرامرز ابوالصدق (دربند) 
  
5. مهران ملکوتی (گناهکاران)
  
* صدابرداری
 
  1.  حسن زاهدی (استرداد) 
  
2.  منصور شهبازی (دربند)
  
3. وحید مقدسی (دهلیز) 
  
4.  نجفی / دانشمند (قاعده تصادف) 
  
5. بهمن حیدری (گناهکاران) 
  
* طراحی صحنه و لباس 
  
1. ایرج رامین‌فر (استرداد)
  
2. آتوسا قلمفرسایی (حوض نقاشی) 
  
3. ایرج رامین فر (خسته نباشید!) 
  
4. کیوان مقدم (دربند) 
  
5. مجید میرفخرایی (رسوایی)
 
* چهره پردازی 
  
1. سعید ملکان (آسمان زرد کم‌عمق) 
  
2. محسن بابایی (استرداد) 
  
3. فاطمه و زهرا کمالی (دهلیز) 
  
4. امیر اسکندری (رسوایی) 
  
5. مسعود ولدبیگی (عقاب صحرا) 
  
* تدوین 
  
1. بهرام دهقان (آسمان زرد کم‌عمق) 
  
2. بهرام دهقان (استرداد) 
  
3. مصطفی خرقه‌پوش (برلین منفی 7) 
 
 4. محمدرضا و میثم مویینی (جیب‌بر خیابان جنوبی) 
  
5. حمیدرضا قربانی (دهلیز)
  
* موسیقی 
  
1. ستار اورکی (استرداد) 
  
2. حامد ثابت (برلین منفی 7) 
  
 3. آرمان موسی‌پور (خاک و مرجان)
  
4. فریدون شهبازیان (فرزند چهارم) 
  
5. کارن همایونفر (هیس دخترها فریاد نمی‌زنند)
 
 
* فیلمبرداری
 
1. پیمان شادمانفر (آسمان زرد کم‌عمق) 
  
2. محمود کلاری (استرداد) 
  
3. فرشاد محمدی (برلین منفی 7)
  
 4. هومن بهمنش (دربند) 
  
5. محمد آلادپوش (حوض نقاشی) 
  
6. تورج منصوری (عقاب صحرا) 
  
* بهترین بازیگر نقش مکمل زن
 
 
1. پگاه آهنگرانی  (دربند) 
  
2. ندا جبرائیلی (قاعده تصادف)
  
3. زهرا داود نژاد(کلاس هنرپیشگی) 
  
4. مریلا زارعی (هیس دخترها فریاد نمی زنند) 
  
5. شقایق فراهانی (گناهکاران) 
  
* بهترین بازیگر نقش مکمل مرد
 
1. رامبد جوان (گناهکاران) 
  
2. مسعود رایگان (برلین منفی 7) 
  
  
 3. یداله شادمانی   (خسته نباشید)

4. محمدرضا شریفی نیا     (رسوایی)
   
5. بهرنگ علوی   (دربند)
  
6. فرهاد قائمیان   (استرداد)
  
* بهترین بازیگر نقش اول زن
 
1. نازنین بیاتی     (دربند)

2. هانیه توسلی     (دهلیز)
  
3. نگار جواهریان (حوض نقاشی) 
  
4. الهام حمیدی     (گهواره ای برای مادر)
  
5. ترانه علیدوستی (آسمان زرد کم عمق) 
  
* بهترین بازیگر نقش اول مرد
 
1. مهران احمدی (روز روشن)
  
2. امیر جعفری (قاعده تصادف)
  
3. اکبر عبدی (رسوایی)
  
4. رضا عطاران (دهلیز)
  
5. حمید فرخ نژاد (استرداد)
  
  * فیلمنامه 
  
1. رضازاده / طالب زاده (استرداد)
  
2. پرویز شهبازی (دربند) 
  
3.  علی اصغری (دهلیز)

4. بهنام بهزادی (قاعده تصادف) 
  
5. محمدسام قریبیان (گناهکاران)
  
 * کارگردانی

1. علی غفاری (استرداد) 
  
2. پرویز شهبازی (دربند) 
  
3. بهروز شعیبی (دهلیز)
  
  
4. بهنام بهزادی (قاعده تصادف)
  
  
5. علیرضا داودنژاد (کلاس هنرپیشگی)
  
  * بهترین فیلم
 
 
  
1. محسن آقا علی اکبری/ بنیاد (استرداد) 
  
  
2. پورشریف / موسسه (برلین منفی 7)
  
 3. سمواتی / بنیاد (دربند)
  
4. محمود رضوی مجد (دهلیز)
  
5. فرامرز قریبیان (گناهکاران)

 

 


[ شنبه 91/11/21 ] [ 11:35 عصر ] [ حسین ]

داستان «چه خوبه که برگشتی» به طور کامل در شمال کشور می‌گذرد و گفته می‌شود فیلمی در حال و هوای «مه‌مان مامان» و «اجاره نشین‌ها» است. «چه خوبه که برگشتی» یک طنز اجتماعی است که داستانش در دو هفته می‌گذرد.فیلمبرداری فیلم «چه خوبه که برگشتی» از اواخر آبان در لوکیشن فیلم در خیابان اقدسیه تهران آغاز شد و بعد از فیلمبرداری 80 درصد فیلم در این لوکیشن گروه به محمود آباد و ایزد شهر رفتند و سکانس‌های باقی مانده را فیلمبرداری کردند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده:فرزاد (جراح دندان پزشک) پس از سال ها به ایران می آید تا دور از مسائل آشفته زندگی اش نفسی تازه کند. ولی ورود او هم زمان است با پدیدار شدن یک شی مرموز شبه فضایی و خانم دکتر یاسمین و سنگ های جادویی اش که رفاقت دیرینه فرزاد و کامبیز را که سالهاست در همسایگی هم و در کنار دریا زندگی می کنند به جدالی بیهوده می کشاند.

حامد بهداد، مهناز افشار، رضا عطاران، همایون ارشادی، علیرضا جعفری، علی اصغر طبسی با حضور حسن پورشیرازی و رویا تیموریان از جمله بازیگران این فیلم هستند.

 

«چه خوبه که برگشتی»«چه خوبه که برگشتی»«چه خوبه که برگشتی»«چه خوبه که برگشتی»«چه خوبه که برگشتی»«چه خوبه که برگشتی»


[ چهارشنبه 91/11/11 ] [ 10:41 صبح ] [ حسین ]
          

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب