سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان

اصغر فرهادی کارگردان فیلم «جدایی نادر از سیمین» پس از کسب اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان از هشتاد و چهارمین دوره مراسم اسکار، با حضور در کنفرانس مطبوعاتی به سولات خبرنگاران رسانه های جمعی پاسخ گفت.

اصغر فرهادی درباره احساساتش و واکنش به این جایزه چنین گفت: "من برای این جایزه بسیار خوشحال هستم، و باور دارم که مردم ایران هم خیلی خوشحال هستند، و این مهمترین مسئله است. مردم ایران بیشتر از آنچه که شماها فکرش را بکنید، دنباله گر مراسم اسکار هستند. الان در ایران نیمه شب است و آنها خواب نیستند، آنها این مراسم را دنبال می کنند. من واقعا نمی دانم ، و نمی توانم پیش بینی کنم که چه اتفاقی خواهد افتاد، اما منتظر می نشینم تا ببینم دولت کشورم چه واکنشی درباره جایزه من می دهند."

فرهادی در ادامه گفت: "دولت  کشورم نسبت به این ماجرا هم رای نیستند. وقتی این فیلم نامزد شد بعضی ها خیلی خوشحال شدند، بعضی ها ساکت ماندند و هیچ نگفتند و برخی نیز بودند که خوشحال نشدند. اما برای من همینکه مردم کشورم خوشحال هستند، کافی است و این برایم مهم است."

فرهادی در جواب سوال اینکه، در زمانی که تنش ها بین ایران و آمریکا دررابطه با انرژی هسته ایی وجود دارد، وقتی که خیلی از مردم آمریکا نمی دانند که درباره کشور شما چه فکری می کنند، چه پیامی دارید گفت:"چیزی که شما به آن اشاره کردید اتفاقاتی است که بین مقامهای دولتی هر دو کشور اتفاق می افتد و من هیچ پیامی برای دولتها ندارم، و واقعا هم فکر نمی کنم که دولت ها زیاد در مسئله سینما دخالت داشته باشند".

مترجم فرهادی درپاسخ به سوال سیاسی دیگری که از سوی یکی از خبرنگاران نشست درباره اینکه "آیا نامزدی ایران در کنار اسرائیل می تواند معنی داشته باشد؟" پاسخی نداد.


دانلود ویدئوی حضور اصغر فرهادی در کنفرانس مطبوعاتی پس از مراسم اسکار

 


[ سه شنبه 90/12/9 ] [ 1:1 عصر ] [ حسین ]

در پی موفقیت اصغر فرهادی با فیلم «جدایی نادر از سیمین» در هشتاد و چهارمین دوره مراسم اسکار و کسب اسکار بهترین فیلم خارجی زبان، سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین کشورمان با صدور پیامی، کسب این جایزه ارزنده را به فرهادی تبریک گفت.


متن کامل پیام سید محمد خاتمی به شرح زیر است:

به نام خدا
هنرمند گرانقدر جناب آقای اصغر فرهادی
موفقیت چشمگیرتان را در پرآوازه ترین حادثه و مراسم سینمایی که نشانگر شایستگی های شما و هنرمندان عزیز و همکاران ارجمندتان در فیلم «جدایی نادر از سیمین» است صمیمانه تبریک می گویم.
اقبال مردمی در ایران و اهتمام جشنواره های گوناگون و صاحب نظران معتبر در سراسر جهان، پیش از این نیز توانمندی و جایگاه والای سینمای اندیشمند و صاحب سبک ایران را به خوبی نشان داده است و آنان که به ایران و به آیین و فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم دلبستگی دارند و احترام می گذارند، توفیق بزرگ شما را بار دیگر ارج می نهند.
این حادثه را باید نشانه ای روشن بر آن دانست که هنر به طور عام و سینما به طور خاص از مهم ترین ابزارهایی است که می تواند در جهان نا امن، جنگ زده و پر از تبعیض و ناروایی و خودکامگی، موجب نزدیکی دلها و چیرگی انسانیت و محبت بر خشونت شود و گفت و گوی فرهنگ ها و تمدن ها را به جای تنش و درگیری بنشاند.
سید محمد خاتمی 8 اسفند1390


 


[ سه شنبه 90/12/9 ] [ 1:0 عصر ] [ حسین ]

هشتاد و چهارمین دوره مراسم اسکار در حالی در سالن کوداک تیه تر و با حضور بزرگان جهان سینما برگزار شد، که در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان، فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی و به نمایندگی از کشورمان، با پیشی گرفتن از سایر رقبا، مجسمه طلایی اسکار را بدست آورد.

در ادامه می توانید عکسهایی از اصغر فرهادی پس از کسب مجسمه طلایی اسکار را مشاهده نمایید.


































[ سه شنبه 90/12/9 ] [ 12:54 عصر ] [ حسین ]

اصغر فرهادی

دقایقی پیش و در ادامه هشتاد و چهارمین مراسم اسکار، "ساندرا بولاک" برای معرفی بهترین فیلم خارجی زبان به روی سن آمد و پس از معرفی کاندیداها، فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی را به عنوان فیلم برگزیده و برنده اسکار معرفی کرد.

«جدایی نادر از سیمین» نماینده کشورمان در راه کسب اسکار، فیلمهای «کله‌شق» به کارگردانی مایکل ر. روسکام از بلژیک، «پانوشت» به کارگردانی جوزف سدار از اسرائیل، «در تاریکی» به کارگردانی آنیسکا هلند از لهستان و «آقای لازار» به کارگردانی فیلیپ فالاردو از کانادا، را پیش روی داشت.

 اصغر فرهادی پس از دریافت اسکار، در سخنانی گفت:
دوست دارم از آکادمی، سونی پیکچر کلاسیک و دوستان عزیزم مایکل بارگر و تام برنارد تشکر کنم. سلام به مردم خوب سرزمینم. در این لحظه بسیاری ایرانیان سرتاسر جهان دارند ما را نگاه می کنند. فکر می کنم آن ها بسیار خوشحال اند. آن ها تنها به خاطر این جایزه ی مهم یا یک فیلم یا فیلم ساز خوشحال نیستند. آن ها خوشحال اند، چون در این زمان که صحبت جنگ و تهدید و حمله بین سیاستمداران رد و بدل می شود، این جا صحبت از فرهنگ غنی کشورشان ایران است. یک فرهنگ غنی و قدیمی که زیر گرد و غبار سیاست پنهان مانده است. من با افتخار این جایزه را تقدیم مردم سرزمین ام می کنم. مردمی که برای همه فرهنگ ها و تمدن ها احترام قائل اند و با نفرت و خشونت سر سازگاری ندارند.

محمود کلاری، لیلا حاتمی، پیمان معادی و سارینا فرهادی در سالن کوداک تیه تر حضور داشتند و اشک در چشمان سارینا فرهادی و لیلا حاتمی جاری شده بود.

«جدایی نادر از سیمین» طی چند روز گذشته جوایز سزار فرانسه و اسپریت را دریافت کرده بود.

 

 فیلم دریافت اسکار جدایی

 

اصغر فرهادیاصغر فرهادیاصغر فرهادی


[ دوشنبه 90/12/8 ] [ 12:51 عصر ] [ حسین ]
          

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب