سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان

«ما همه خوابیم» جایزه بهترین فیلم تماشاگران را گرفت/بازیگر نقش رها در «سوپر استار» یکی از برندگان بود

 

 مراسم اختتامیه‌ بخش بین‌الملل جشنواره‌ فیلم فجر شب گذشته در تالار وحدت تهران برگزارشد و فیلم «وقتی همه خوابیم» سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد. اجرای این مراسم را دکتر اکبر عالمی برعهده داشت و پس از اجرای برنامه موسیقی زنده، مجید شاه‌حسینی دبیر بیست‌وهفتمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم فجر به سخنرانی پرداخت. او گفت: «جشنواره فیلم فجر تصویری زنده و پویا از سینمای ایران ترسیم می‌کند. بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را در حالی برگزار می‌کنیم که سینمای ملی فصلی جدید و پر رونق پیش‌روی دارد». شاه‌حسینی افزود: «حضور سه نسل متوالی از سینماگران ایرانی در جشنواره بیست‌وهفتم و آثاری با موضوعات و ساختارهای متنوع، رنگین کمانی دیدنی از سینمای ایران را در جشنواره فیلم فجر ارایه کرده است».مدیرعامل فارابی با اشاره به نمایش 128 عنوان فیلم ایرانی در بخش مسابقه سینمای ایران و همچنین 149 عنوان فیلم در بخش بین‌الملل گفت: «این مجموعه ارزشمند چشم‌ها را به سوی خود می‌خواند و در بخش بین‌الملل نیز، جشنواره با دقت عمل مناسب، آثاری ارزشمند از سراسر جهان انتخاب و نمایش داده است. در مجموع امسال شاهد حضور 63 کشور در جشنواره فیلم فجر و بازار فیلم ایران بوده‌ایم».

جایزه مصطفی عقاد و همگرایی آسیایی

در مراسم دیشب جایزه ویژه مصطفی عقاد به فیلم «جشن تولد لیلا» ساخته رشید مشاراوی محصول مشترک کشورهای فلسطین، تونس و هلند اختصاص یافت. این فیلم از آثار به نمایش درآمده در بخش جلوه گاه شرق جشنواره است.جشن تولد لیلا داستان مردی فلسطینی را به تصویر می کشد که سعی دارد برای تولد دخترش زودتر به خانه برسد اما برای وی مشکلاتی پیش می آید.همچنین جایزه همگرایی آسیایی به فیلم «زادبوم» از ایران اهدا شد. این جایزه که به همت معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجمع مجالس آسیایی شکل گرفته به ابوالحسن داودی کارگردان و تهیه کننده فیلم زادبوم اهدا شد.مهندس محمدرضا جعفری‌جلوه، عزت‌الله انتظامی، دکتر نجات حسینیان و محمد مهدی عسگرپور این جایزه را اهدا کردند. داودی در هنگام دریافت جایزه خود گفت: خوشحالم آرزوی دیرینه ام یعنی همکاری با عزت‌الله انتظامی در این فیلم محقق شد.

جلوه گاه شرق

در این بخش سه سیمرغ بلورین به برگزیدگان اختصاص یافت. فیلم «بهترین آرزوهای فردا» ساخته تاکاشی کوئیزومی از ژاپن سیمرغ بلورین این بخش را از داوران دریافت کرد.سیمرغ بهترین کارگردان به سوی ایل جئون کارگردان فیلم دختری از خاک تیره اهدا شد و سیمرغ دیگری نیز به فیلم بچه کابلی ساخته برمک اکرم از افغانستان اختصاص یافت.برمک اکرم هنگام دریافت جایزه خود گفت: خوشحالم که جشنواره مهم فیلم فجر به یک فیلمساز افغانی جایزه اهدا کرد و این جایزه را به اصغر شاهوردی اهدا می کند.محمدرضا اصلانی داور ایرانی بخش جلوه گاه شرق نیز در این مراسم گفت: «اگر چه ما در انتخاب های خود، جایزه‌ای به فیلم های ایرانی ندادیم ولی این مسئله نمی‌تواند ارزش و جایگاه دو فیلم ایرانی حاضر در این بخش را خدشه دار کند. دو فیلمی که از
بهترین های جشنواره بودند».

در جست‌و‌جوی حقیقت

در این بخش سه سیمرغ بلورین و یک دیپلم افتخار به برگزیدگان اختصاص یافت.فیلم «گام‌های زندگی» ساخته سائوشی ایساکا سیمرغ بهترین فیلمنامه معناگرای جشنواره بیست و هفتم را به خود اختصاص داد.در این بخش سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به خوان آنتونیو بایونا کارگردان فیلم «یتیم خانه» اهدا شد.رسول صدر عاملی هم برای فیلم « هرشب تنهایی» سیمرغ بلورین بهترین فیلم را در این بخش گرفت. در بخش معناگرا همچنین یک دیپلم افتخار به فتانه ملک‌محمدی بازیگر فیلم «سوپر استار» اختصاص یافت.راک دمرس تهیه کننده کانادایی و نماینده هیئت داوران این بخش، گفت: امیدوارم جشنواره بین‌المللی فیلم فجر مثل سال‌های اخیر، همچنان پایدار به فعالیت خود ادامه دهد.وی از حضور در این رویداد بین‌المللی و بازار فیلم ایران ابراز خوشحالی و از برگزار کنندگان جشنواره فیلم فجر تشکر کرد. همچنین در این بخش جایزه‌ای توسط مهندس محمدرضا جعفری‌جلوه و آقای آفریده مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به فیلم «برف» ساخته آیدا بگیج به دلیل ارائه مفهوم مقاومت و تصویری خلاقانه از آئین ملی اختصاص یافت.آیدا بگیچ در این مراسم گفت : از میهمان نوازی ایرانی ها و همچنین از تهیه کنندگان فیلم که چنین شرایطی را برای تولید این اثر فراهم کردند، تشکر می کنم و کلیپ ساخته شده در خصوص غزه که به نمایش درآمد مرا بسیار تحت تاثیر قرار داد.پس از اهدای جوایز این بخش کلیپ «اینک غزه» ساخته مسعود فراستی به نمایش در آمد.

جایزه راه انبیا

جایزه راه انبیا (بین المذاهب) به فیلم «زمانی برای دوست داشتن» اهدا شد.دکتر ابراهیم فیاضی داور این بخش این جایزه را به دلیل تلاش برای تصویری مناسب از تعامل ادیان به فروزش اهدا کرد.ابراهیم فروزش کارگردان فیلم « زمانی برای ...» هنگام دریافت جایزه خود گفت :
امروز خیلی غافلگیر شدم واقعا فکر نمی‌کردم این جایزه را دریافت کنم و به همین دلیل خوشحالم.امیر اسفندیاری مدیر امور بین‌الملل جشنواره نیز در این مراسم گفت: جایزه راه انبیاء یا بین المذاهب جایزه ای معتبر است که در جشنواره های مهم دنیا توسط یک سازمان به همین نام (بین المذاهب) به فیلم‌هایی با موضوع ارتباط ادیان اهدا می شود.مهندس جعفری‌جلوه معاون امور سینمایی وزارت ارشاد، دکتر محمد رجبی مدیر بخش فرهنگی اکو و دکتر نژادحسینیان رئیس مجمع مجالس آسیایی از مسئولین حاضردراین مراسم بودند. ضمنا هنرمندانی چون عزت‌الله انتظامی، بهرام بیضایی، محمدمهدی عسگرپور، سیدغلامرضا موسوی، محمدرضا اصلانی، ابراهیم فروزش، رسول صدرعاملی، پوران درخشنده، مژده شمسایی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، علی سرتیپی نیز در این اختتامیه حضور داشتند.

جام جهان‌نما

در این بخش سیمرغ بلورین بهترین دستاوردهای فنی و تخصصی در سینمابه فیلمی از کره جنوبی، بهترین کارگردانی به فیلم «برف» از بوسنی ، بهترین بازیگر به 3 بازیگر فیلم «جعبه پاندورا»‌، دیپلم افتخار بهترین فیلم به فیلم «زادبوم» از ایران و سرانجام جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به « وقتی همه خوابیم» ساخته بهرام بیضایی تعلق گرفت‌.
بیضایی بعد از دریافت جایزه مردمی که آن را از دستان محمدرضا جعفری‌جلوه، مجید شاه‌حسینی و محمدمهدی عسگرپور دریافت کرد گفت:‌ تشکر می‌کنم از تمام کسانی که برای ساختن این فیلم و برای راه‌اندازی آن زحمت کشیدند و همچنین تشکر می‌کنم از تمام کسانی که برای رسیدن به روی سن پاهای آنها را لگد کردم. کارگردان فیلم «وقتی همه خوابیم» فیلم برگزیده بخش بین‌الملل تماشاگران جشنواره فجر ادامه داد: امیدوارم از این پس همه شب‌های خوشی را داشته باشیم و از همه بازیگران و کارکنان فنی و پشت‌ دوربین و همه کسانی که برای این فیلم زحمت کشیدند تشکر می‌کنم و همچنین از همه تماشاگران سپاسگزارم چرا که این فیلم متعلق به تماشاگران است. بهرام بیضایی در خاتمه اظهار داشت:‌امیدوارم شایستگی جایزه‌‌ای را که مردم به من دادند داشته باشم و امیدوارم در آینده فیلم بهتری بسازم.

 


[ پنج شنبه 87/11/17 ] [ 11:12 صبح ] [ حسین ]

شیلا خداداد و محمدرضا فروتن هر کدام با پنج فیلم پرکارترین بازیگرانی هستند که احتمال حضور فیلم‌هایشان در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر می‌رود. در فاصله دو هفته مانده به برگزاری مهمترین رویداد سینمایی کشور و در شرایطی که هنوز فهرست نهایی و قطعی فیلم‌های ایرانی حاضر در جشنواره بیست و هفتم اعلام نشده، مروری بر فعالیت پرکارترین‌ها در عین روتین بودن جذابیت خاص خود را دارد.

محمد رضا فروتن
هر چند همگان اعتقاد دارند یک فیلم سینمایی محصول کار گروهی مجموعه‌ای از عوامل است، اما همواره بازیگران بیشتر مورد توجه قرار گرفته و فعالیت‌های آنها نیز پررنگتر جلوه می‌کند. اولین بخش از مرور پرکارترین‌های جشنواره بیست و هفتم فجر به بازیگرانی اختصاص دارد که به احتمالاً فیلم‌هایشان در فهرست نهایی حضور خواهد داشت.

بازیگران زن پنج فیلمی:

شیلا خداداد با پنج فیلم در صدر فهرست پرکارترین بازیگران زن جشنواره قرار دارد. خداداد "اخراجی‌ها 2" مسعود ده‌نمکی،‌ "سایه وحشت" عماد اسدی،‌ ""یک اشتباه کوچولو" محسن دامادی،‌ "پسر تهرونی" کاظم راست‌گفتار و‌ "پاتو زمین نذار" ایرج قادری را در مراحل مختلف آماده‌سازی دارد که احتمالاً به جشنواره بیست و هفتم می‌رسند.

چهار فیلمی‌ها:

مهتاب کرامتی با چهار فیلم رده دوم این فهرست را به خود اختصاص داده است. "تردید" واروژ کریم‌مسیحی،‌ "دوزخ، برزخ، بهشت" بیژن میرباقری، "شبانه‌روز" امید بنکدار و کیوان علیمحمدی و "بیست" عبدالرضا کاهانی آثاری هستند که کرامتی با ایفای نقش محوری در آنها حضور دارد. این بازیگر در "بیست" نقشی متفاوتی را به جهت گریم و شخصیت‌پردازی ایفا می‌کند.

سه فیلمی‌ها:

رده سوم این فهرست به بازیگرانی اختصاص دارد که با سه فیلم در جشنواره فجر امسال حضور دارند. چهار بازیگر زن این فهرست را با توجه به این نکته مرور می‌کنیم که برخی نقش اول و برخی نیز نقش‌های مکمل را در این آثار بر عهده دارند.

باران کوثری در "پستچی سه بار در نمی‌زند" حسن فتحی، "حیران" شالیزه عارف‌پور و "می‌زاک" حسینعلی لیالستانی با ایفای سه نقش اول در صدر بازیگران سه فیلمی قرار گرفته است.

افسانه بایگان در فیلم‌های "سوپراستار" تهمیه میلانی، "بی‌‌پولی" حمید نعمت‌الله و‌ "چشمک" جهانگیر جهانگیری سه نقش مکمل را بر عهده دارد.

مریلا زارعی نیز با "درباره الی" اصغر فرهادی، "یک اشتباه کوچولو" محسن دامادی و "خروس جنگی" مسعود اطیابی در جشنواره حضور دارد. او در فیلم اول یکی از شخصیت‌های متعدد، در فیلم دوم نقش مکمل و در فیلم اطیابی نقش اصلی را بر عهده دارد. با اشاره به این نکته که اگر فیلم فرهادی درگیر حاشیه‌های حضور اخیر گلشیفته فراهانی نشود، زارعی سه فیلمی می‌شود.

مهناز افشار نیز در "شبانه‌روز"، "امشب شب مهتابه" محمدهادی کریمی و‌ "تسویه حساب" تهمینه میلانی بازی کرده است. با توجه به اینکه در فیلم اول نقش اول یکی از اپیزودهای چهارگانه، در فیلم دوم نقش محوری و در فیلم میلانی هم که احتمال حضور آن ضعیف است، نقش اصلی دارد.

دو فیلمی‌ها:

رده چهارم این فهرست به بازیگرانی با دو فیلم اختصاص دارد که شامل 19 بازیگر زن در نقش‌های اصلی و مکمل است.

نیکی کریمی در "شبانه‌روز" و "بیداری" فرزاد موتمن نقش‌های محوری را بر عهده دارد. ترانه علیدوستی با "تردید" واروژ کریم‌مسیحی و "درباره الی"، هنگامه قاضیانی با "طاووس‌های بی‌پر" جواد مزدآبادی و "نیلوفر" سابین ژمایل و فاطمه معتمدآریا با "نیلوفر" و "می‌زاک" در فهرست دو فیلمی‌ها جای دارند.

رویا تیموریان با "زادبوم" ابوالحسن داودی (اگر مشکلات مالی فیلم حل شود) و "پستچی سه بار در نمی‌زند"، رویا نونهالی "صداها" فرزاد موتمن و "نیلوفر"، لادن مستوفی "برخورد خیلی نزدیک" اسماعیل میهن‌دوست و"تسویه حساب" و شقایق فراهانی با "وقتی همه خوابیم" بهرام بیضایی و "بیداری" در جشنواره حضور خواهند داشت.

پانته‌آ بهرام در "پستچی سه بار در نمی‌زند" و "صندلی خالی" سامان استرکی حضور دارد که در هر دو نقش‌های مکمل را بر عهده دارد. پگاه آهنگرانی با "زادبوم" و "صداها"، الناز شاکردوست با "پوسته" مصطفی آل‌احمد و‌ "دلخون" محمدرضا رحمانی و لادن طباطبایی با "شبانه‌روز" و "یک وجب از آسمان" سیدعلی وزیریان در این فهرست جای می‌گیرند.

بهاره افشاری "بیرون آوردن مردگان" جواد افشار و "تسویه حساب"، چکامه چمن‌ماه "حریم" رضا خطیبی و "محافظ" محمدجواد کاسه‌ساز، طناز طباطبایی "صداها" و "پسر تهرونی"، فلامک جنیدی "شبانه‌روز" و "پسر تهرونی"‌، سودابه بیضایی "کودک و فرشته" مسعود نقاش‌زاده و "محافظ"، السا فیروزآذر "وقتی همه خوابیم" و "تسویه حساب" و لیلا زارع با "وقتی همه خوابیم" و‌ "پستچی سه بار در نمی‌زند" در جشنواره فجر بیست و هفتم حضور دارند.

بازیگران مرد پنج فیلمی:


محمدرضا فروتن با پنج فیلم در صدر فهرست پرکارترین بازیگران مرد جشنواره بیست و هفتم فجر قرار دارد. "پستچی سه بار در نمی‌زند"،‌ "شبانه‌روز"،‌ "عیار 14" پرویز شهبازی، "پای پیاده" فریدون حسن‌پور و "می‌زاک" آثاری هستند که فروتن در آنها نقش محوری دارد.

نکته قابل توجه آنکه وی در این پنج فیلم نقش‌های متفاوت و دور از هم با گریم‌های خاص دارد که می‌تواند نقش‌آفرینی‌هایش را مورد توجه قرار دهد. محمدرضا شریفی‌نیا نیز در پنج فیلم "اخراجی‌ها 2"،‌ "صندلی خالی"، "یک اشتباه کوچولو"، "پسر تهرونی" و "تسویه حساب" نقش‌آفرینی کرده که البته همه نقش مکمل هستند.

چهار فیلمی‌ها:

در رده دوم این فهرست دو بازیگر با چهار فیلم حضور دارند. شهاب حسینی با "سوپراستار"، "درباره الی"، "نیلوفر" و "سایه وحشت" در جشنواره حضور دارد که در "سوپراستار"، "سایه وحشت" و "نیلوفر" نقش اصلی و محوری و در "درباره الی" یکی از شخصیت‌های پر تعداد فیلم را ایفا می‌کند.

آتیلا پسیانی نیز با چهار فیلم "پاداش" کمال تبریزی،‌ "دوزخ، برزخ، بهشت"، "صداها" و "یک وجب از آسمان" به جشنواره بیست و هفتم می‌آید که البته به نظر می‌آید همه نقش‌های مکمل و فرعی با کمیت‌های مختلف باشند.

سه فیلمی‌ها:

رده سوم فهرست پرکارها به بازیگرانی با سه فیلم اختصاص دارد که شامل هفت بازیگر مرد با نقش‌های اول و مکمل است. بهرام رادان با "تردید"،‌ "زادبوم" و "بی‌پولی" و امین حیایی با "اخراجی‌ها 2"،‌ "یک اشتباه کوچولو" و‌ "پسر تهرونی" در نقش‌های اصلی و محوری به جشنواره بیست و هفتم فجر می‌آیند.

حمید فرخ‌نژاد با "پوسته"، "حریم" و‌ "آتشکار" محسن امیریوسفی (اگر مشکل فیلم حل شود)، کامبیز دیرباز "اخراجی‌ها 2"،‌ "عیار 14" و‌ "بیرون آوردن مردگان"، جمشید هاشم‌پور "بیرون آوردن مردگان"، "محافظ" و "چهره به چهره" علی ژکان، رضا عطاران با "هفت و پنج دقیقه" محمدمهدی عسگرپور،‌ "صندلی خالی" و "خروس جنگی" و اکبر عبدی با "اخراجی‌ها 2"،‌ "چشمک" و "تسویه حساب" به جشنواره می‌آیند.

دو فیلمی‌ها:

رده چهارم این فهرست به بازیگرانی با دو فیلم اختصاص یافته که شامل 22 بازیگر مرد است. پرویز پرستویی "بیست" و "کتاب قانون" مازیار میری، فریبر عرب‌نیا "طاووس‌های بی‌پر" و "صندلی خالی"، مسعود رایگان "زادبوم" و "دوزخ، برزخ، بهشت" و رضا کیانیان "هفت و پنج دقیقه" و "صداها" در این فهرست جای دارند.

حامد بهداد در "شبانه‌روز" و "دلخون"، حمیدرضا پگاه "شبانه‌روز" و "برخورد خیلی نزدیک"، پوریا پورسرخ "عیار 14" و‌ "دلخون"، علیرضا خمسه "بیست" و "می‌زاک"، احمد مهرانفر "درباره الی" و‌ "بیرون آوردن مردگان"، بابک حمیدیان "بی‌پولی" و‌ "بیرون آوردن مردگان"، حبیب رضایی "بی‌پولی" و‌ "بیست" و امیر آقایی "دوزخ، برزخ، بهشت" و "نیلوفر" حضور دارند.

حسام نواب‌صفوی در "وقتی همه خوابیم" و‌ "اخراجی‌ها 2"، امیر جعفری "پستچی سه بار در نمی‌زند" و "بی‌پولی"، صابر ابر "درباره الی" و "پاداش"، کاوه کاویان "تردید" و "چهره به چهره"، ارژنگ امیرفضلی "ملک سلیمان" شهریار بحرانی و "چشمک"، نادر سلیمانی "یک وجب از آسمان" و "یک اشتباه کوچولو"‌ نقش‌آفرینی می‌کنند.

مجید مشیری با "وقتی همه خوابیم" و "پستچی سه بار در نمی‌زند"، رضا رشیدپور "سوپراستار" و "بی‌پولی"، دانیال عبادی "کریستال" محسن محسنی‌نسب و "امشب شب مهتابه" و مهدی سلوکی "کریستال" و‌ "پاتو زمین نذار" در فهرست دو فیلمی‌های جشنواره بیست و هفتم جای می‌گیرند.


[ سه شنبه 87/11/1 ] [ 11:19 صبح ] [ حسین ]

پاپیتال

پاپیتال

کاری  از اردشیر شلیله

با بازی مسعود رایگان، نگار فروزنده، اردلان شجاع کاوه، علیرضا اوسیوند، شهناز شهبازی، منوچهر علیپور، ترلان پروانه

خلاصه داستان:

مریم زادمهر وکیل موفقی است. یکی از موکل های او به نام عطیه توسط همسرش جلیل که مشکوک به بیماری پارانویاست کتک می خورد. زادمهر حکم طلاق عطیه را از دادگاه می گیرد و جلیل در صدد انتقام از او برمی آید.



برای دریافت انونس فیلم بر روی نام فیلم کلیک کنید .

پاپیتال

 

پاپیتال
[ پنج شنبه 87/10/26 ] [ 5:12 عصر ] [ حسین ]

فیلمبرداری پروژه سینمایی «اخراجی‌ها2» به کارگردانی مسعود ده نمکی همزمان با عید سعید قربان در شهرک سینمایی دفاع مقدس به پایان رسید.

اخراجی ها 2


«مسود ده‌نمکی» با اعلام این مطلب افزود: فیلمبرداری «اخراجی‌ها2» پس از 59 جلسه تصویربرداری در سه لوکشین فرودگاه هوایی، اردوگاه اسارت و شهرک سینمایی دفاع مقدس در آستانه عیدسعید قربان به پایان رسید.
وی افزود:در سکانس پایانی که مربوط به صحنه اسارت «اخراجی‌ها» می‌شود، همه بازیگران شامل: اکبر عبدی، امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، سیدجواد هاشمی، قاسم زارع،ارژنگ امیر فضلی، فخرالدین صدیق شریف،سپند امیرسلیمانی،رامین پرچمی، محسن جانبانی و سیروس کهوری نژاد حضور داشتند.
وی گفت: چند نمای باقی‌مانده از حضور هنروران در صحنه‌های نبرد نیز (سه‌شنبه) انجام می‌شود.
کارگردان «اخراجی‌ها2» با اشاره به روایت متفاوت این فیلم گفت: «اخراجی‌ها2» دومین فیلم سینمای دفاع مقدس با زبان طنز است که در آن به هجو دشمن پرداخته می‌شود و داستان فیلم از انتها به ابتدا روایت می‌شود و این موضوع می‌تواند از جذابیت‌های «اخراجی‌ها2» به شمار آید.
ده‌نمکی همچنین با اشاره به استفاده از تروکاژهای کامپیوتری در «اخراجی‌ها2» اظهار داشت: در این برای اولین بار در سینمای جنگ در تروکاژهای کامپیوتری استفاده می‌کنیم و این کار را برای واقعی‌تر نشان دادن صحنه‌های درگیری انجام می‌دهیم که تاکنون حدود 40 درصد از این کار توسط رضا فخاری به پایان رسیده است.
کارگردان «اخراجی‌ها2» خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین صحنه‌ای که در آن از تروکاژ استفاده کردیم، سکانسی طولانی در صحنه نبرد است که از این نظر در سینمای ایران بی‌سابقه خواهد بود و تاکنون تروکاژهای مربوط به لوکشین هوایی و درون هواپیما به پایان رسیده و در حال حاضر مشغول کار بروی تروکاژهای صحنه های مربوط به اردوگاه هستیم.
وی در خصوص صحنه‌های نبرد «اخراجی‌ها2» تصریح کرد: صحنه‌های نبرد این فیلم یکی از متفاوت‌ترین صحنه‌های نبرد سینمای ایران است که در آن تمامی بازیگران حضور داشتند.
ده‌نمکی با رضایت از زمان بندی انجام شده خاطرنشان کرد: خوشبختانه همه چیز طبق پیش بینی ما انجام شد و با توجه به اینکه تا کنون بیش از 50 درصد از کار تدوین فیلم توسط بهزاد مصلح و حدود 40 درصد کار صداگذاری توسط علیرضا علویان به پایان رسیده، برای رساندن فیلم به جشنواره فجر بر روی مسایل فنی تمرکز خواهیم کرد.
فیلمبرداری «اخراجی‌ها2» دومین قسمت از تریلوژی مسعود ده‌نمکی در رمینه دفاع مقدس روز پنجشنبه 11 مهرماه و همزمان با عید سعید فطر در نمایشگاه هوایی با حضور جواد رضویان و شیلا خداداد کلید خورد که گروه پس از دو هفته کار به اردوگاه اسارت رفتند که بیشترین زمان فیلم در آن می گذرد و سپس برای تصویربرداری صحنه های مربوط به نبرد از تاریخ 6 اذر به شهرک سینمایی دفاع مقدس رفتند که در تاریخ 19 آذر و همزمان با عید سعید قربان فیلمبرداری ان به پایان رسید.
«اخراجی‌ها2» یکی از تولیدات پر بازیگر امسال سینمای ایران است که اکبر عبدی، امین حیایی، محمدرضا شریفی نیا،جواد رضویان،شیلا خداداد، سیدجواد هاشمی، قاسم زارع،ارژنگ امیر فضلی، امیریل ارجمند، نگار فروزنده، نیوشا ضیغمی، منوچهر آذر، میناجعفرزاده،ابولفضل همراه، شاهرخ نورمحمدی ، لیلا بلوکات، فخرالدین صدیق شریف، سپند امیرسلیمانی، رامین پرچمی، محسن جانبانی و سیروس کهوری نژاد در آن به ایفای نقش پرداخته اند.
در طی 59 جلسه فیلمبرداری «اخراجی‌ها2» چهره‌هایی نظیر محسن رضایی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاوران رئیس جمهور، ابراهیم حاتمی‌کیا، جمعی از جانبازان دفاع مقدس ، فرزندان شاهد و ... از پشت صحنه فیلم بازدید کرده‌اند.
این فیلم به طور قطع در جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد و برخلاف «اخراجی‌ها» که توسط فیلمیران پخش شد، از هم اکنون برای اکران فیلم «اخراجی‌ها2» با هدایت فیلم به عنوان پخش کننده در اکران عید نوروز سال 88 توافق شده است


[ پنج شنبه 87/9/21 ] [ 1:39 عصر ] [ حسین ]
          

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب