سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان

عصر دیروز نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «آینه های رو به رو» با حضور نگار آذربایجانی کارگردان، فردین خلعتبری آهنگساز، خطیبی مشاور فیلم، رامتین شهبازی منتقد، غزل شاکری و شایسته ایرانی بازیگران در بربج میلاد برگزار شد.عکس‌های محسن هردان از این نشست را این‌جا ببینید ...

 

 
     


 
     


 
     


 
     


 
     


 


[ یکشنبه 89/11/17 ] [ 8:29 عصر ] [ حسین ]

کارگردان سرشناس سینمای ایران در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر خواستار تجدید نظر قوه قضائیه در حکم جعفر پناهی کارگردان سینمای ایران شد.



از قوه قضائیه می خواهم در حکم پناهی تجدید نظر کند

 مراسم افتتاحیه بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر جمعه شب پانزدهم بهمن ماه در سالن اجتماعات برج میلاد برگزار شد و در این برنامه علاوه بر اهدای جوایز بخش مواد تبلیغی هفت بزرگداشت و دو یادبود نیز برپا شد.

در بخش بزرگداشت مسعود کیمیایی که با تشویق گرم حاضران همراه بود، این کارگردان پشت تریبون قرار گرفت و گفت: «سلام و سپاس. آنچه که همین طور به من می گوید بگو، رفتن نعمت حقیقی دوست با وفای من است؛ دوستی که 10 فیلم با او گرفتیم. دوست دیرینه من؛ به یادش هستم.»

او ادامه داد: «بحث اولم این است که بعد 30 سال جشنواره فیلم فجر به یاد من افتاد و این دوره، دوره ای است که به دلیل لطف و مهر آقایان پذیرفتم و خدمت رسیدم.»

کیمیایی سخنان خود را در مورد پناهی چنین آغاز کرد: «و اما من 70 سالم است. 52 سال است در این سینما کار می کنم و 30 فیلم در این سرزمین ساختم و هیچ جای دیگری نبودم. هیچ جای دیگری نمی توانم باشم.»

کارگردان «حکم» گفت: «من با کمال فروتنی و تواضع با این 70 سال سنم از قوه قضائیه می خواهم تجدید نظری در حکم جعفر پناهی کند.»

این بخش از سخنانان کیمیایی با تشویق گسترده حاضران در سالن روبرو شد و تعدادی از حاضران کیمیایی را برای بیان این سخن ایستاده تشویق کردند.

این کارگردان بعد از پایان تشویق ها، سخنان خود را در مورد پناهی چنین ادامه داد: «من خودم با این 70 سال سن و با کمال فروتنی می خواهم چنین شود. من یکی از فیلم هایم را به نام «حکم» با پناهی مونتاژ کردم. او دوستم است. خواهش می کنم در حکم او تجدید نظر شود.»


[ یکشنبه 89/11/17 ] [ 8:18 عصر ] [ حسین ]
 

نام فیلم

کارگردان

تهیه کننده

جزئیات
 -1 

1359

سامان سالور

جواد نوروز بیگی

2-

33 روز

جمال شورجه

مهدی همایونفر

3-

آسمان محبوب

داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی


4-

آقا یوسف

علی رفیعی

مرتضی متولی

5-

احمد رضا معتمدی

آلزایمر

سعید سعدی


6-

اخراجی های 3

مسعودده نمکی

مسعودده نمکی

7-

ارتباط خانوادگی

نادر مقدس

نادر مقدس


8-

جدایی نادر از سیمین

اصغر فرهادی

اصغر فرهادی


9-

جرم

مسعود کیمیایی

مسعود کیمیایی

10-

خاک و آتش

مهدی صباغ زاده

محمد قهرمانی


11-

خیابان های آرام

کمال تبریزی

سید محمود رضوی

12-

راه آبی ابریشم

محمد رضا  بزرگ نیا

حسن بشکوفه

13-

مصائب چارلی

علیرضا سعادت نیا

علیرضا سبط احمدی

14-

ورود آقایان ممنوع

رامبد جوان

علی سرتیپی

15-

یه حیه قند

سید رضا میر کریمی

سید رضا میر کریمی

16-

پایان نامه

حامد کلاهداری

روح ا...شمقدری

17-

گزارش یک جشن

ایراهیم حاتمی کیا

محمد پیر هادی

18-

وحید موسائیان

گلچهره

وحید موسائیان

19- گلوگاه شیطان(عملیات سکوت)

حمید بهمنی

سعید شریفی کیا


20- ندارها محمد رضا عرب محمد رضا عرب

[ دوشنبه 89/11/11 ] [ 10:28 عصر ] [ حسین ]

جدایی نادر از سیمین

آخرین ساخته اصغر فرهادی است که چند روز پیش نمایش آن در جشنواره معتبر فیلم برلین قطعی شد. فیلمی که همه علاقه مندان سینمای فرهادی در انتظار نمایش آن در جشنواره فیلم فجر امسال هستند . فیلمی که با توجه به حضور در جشنواره برلین تنها می تواند در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فجر حضور داشته باشد .

فرهادی به روایت امیر نادری و تقوایی /
اصغر فرهادی فیلمساز جوانی است که با فیلمهایی که تا کنون ساخته خود را به عنوانی کار گردانی شاخص و محبوب مطرح کرده است .مهرماه امسال بود که مصاحبه کوتاهی از امیر نادری در رسانه های ایرانی منتشر شد که امیر نادری در پایان مصاحبه خود درباره ایران صحبت کرده و گفته بود : حتماً به فرهادی سلام برسانید . او از فیلمسازان نیک است.
ناصر تقوایی نیز در مصاحبه ای درباره فرهادی گفته :فرهادی وقتی جوان بود من در جشنواره‌ای جایزه‌ای برای فیلم اولش به او اهدا کردم و عنوان کردم تو فیلمساز بزرگی خواهی شد و می‌بینم اینگونه می‌شود.

ماجرای متوقف شدن فیلم فرهادی/
به خاطر اظهار نظر اصغر فرهادی در جشن خانه سینما،معاونت سینمایی در اقدامی عجیب و غیر منتظره اقدام به لغو مجوز فیلم فرهادی کرد. همان زمان خبر لغو مجوز و توقف فیلمبرداری فیلم جدید اصغر فرهادی با واکنش ها و انتقادات فراوانی مواجه شد . محمد مهدی عسگر پورمدیرعامل خانه سینما در واکنش به اقدام اخیر معاونت سینمایی در لغو مجوز فیلم جدید فرهادی گفته بود : من چند توصیه به دولتمردان وتصمیم گیران دارم .آنها دائما اعلام می کنند که مادر کشوری زندگی می کنیم که مهدآزادی است .... عسگر پور با ذکر این نکته تنها زمانی که به شئون اسلامی ،دینی ،مقامات امنیتی و مراجع ومقدسات توهین شده باشد پیگردهای قانونی و برخورد با سخنران درنظر گرفته می شود گفت:سوال من این است که آقای فرهادی در صحبتهایش به کدام یک از اینها توهین کرده است ؟

انتقاد شدید کیارستمی/
عباس کیارستمی کارگردان مطرح سینمای ایران نیز به توقف فیلم اصغرفرهادی واکنش شدیدی نشان داد . آقای کیارستمی گفته بود که در واکنش به اتفاقات اخیر سینمای ایران بار دیگر درایران فیلم نمی سازد .کیارستمی در مصاحبه خود گفته بود قرار بود فیلم بعدی ام پدر و پسر را درایران بسازم ولی تصمیمهای فردی و مجموعه اتفاقاتی که این روزها درسینمای ایران اتفاق می افتد باعث شد که به این نتیجه برسم که فیلم بعدی ام را هم در خارج از ایران کار کنم .این کار گردان مشهور بااشاره به لغو مجوز ساخت فیلم اصغر فرهادی گفته است :مثلا همین داستان مربوط به اصغر فرهادی و فیلمی که مجوز گرفته بود و بعد ناگهانی تصمیم می گیرند آن را متوقف کنند . اصلا باورم نمی شود . چطور می توان نسبت به ارزشهای معنوی یک کار فرهنگی بی توجه بود .درباره حرفهای اصغر فرهادی در جشن سینما که از سوی شمقدری دلیل لغو مجوز فیلم او اعلام شد می گوید :این حرفها آرزوی یک فیلمساز بوده برای دیگر همکارانش که درایران نیستند تا فیلم در کشور مادری شان بسازند . ممکن است این حرف آرزوی یک نفر نباشد ،اما طبیعتا نباید با فردی که آرزویش شبیه او نیست به شکل تادیبی برخورد کنیم .مثل این می ماند که ما برای همه بیماران شفای عاجل طلب کنیم و میان این انسانهای بیمار ،فرد گناهکاری هم باشد ،پس باید برای کسی که چنین دعایی کرده مجازات هم در نظز بگیریم .

جدایی نادر از سیمین بهتر از درباره الی؟/
شنیده های ما درباره فیلم جدایی نادر از سیمین حاکی از آن است که این ساخته فرهادی ،حتی نسبت به فیلم بسیار تحسین شده درباره الی ،فیلم قوی‌تری است و باید گفت فرهادی روند رو به رشد خود در سینمای ایران را با فیلم جدایی نادر از سیمین  ادامه داده است .

باز ماندن از جشنواره کن/
پیش از آنکه فیلم جدایی نادر از سیمین حضورش در جشنواره فیلم برلین قطعی شود خبرهایی مبنی از احتمال حضور این فیلم در بخش مسابقه جشنواره کن شنیده می شد و گویا دست اندرکاران فیلم ،در حال مذاکره با دست اندر کاران جشنواره کن بودند که در نهایت با پذیرفته شدن در بخش مسابقه جشنواره برلین ،عملا حضور این فیلم در بخش مسابقه کن منتفی شد .

لیلا حاتمی و شهاب حسینی/
«جدایی نادر از سیمین» فیلمی است که با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان بخش، کیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی روایت می‌شود.

لیلا حاتمی وماجرای باز ماندن از درباره الی/
لیلا حاتمی از بازیگران مطرح سینمای ایران است که در فیلم جدید فرهادی از بازیگران مهم فیلم است.او نقش سیمین را درفیلم بازی می کند. خانم حاتمی قرار بود در فیلم قبلی فرهادی یعنی درباره الی بازی کند .به نوشته ماهنامه فیلم در آن زمان ،لیلا حاتمی برای فیلم درباره الی چند بار به دفتر فیلم رفت او که باردار بود حساب روزها را می کرد و امیدوار بود این موضوع مانع کارش نشود .اما صحنه های پر تنش فیلم مناسب حالش نبود .اما اینقدراین نقش و فیلم برایش مهم بود که به فرهادی نگفته بود که بار دار است اما نشد.


ماجرای جالب قطع فیلمبرداری توسط کلاری /

محمود کلاری فیلمبرداری فیلم جدایی نادر از سیمین را برعهده داشته .البته بد نیست بدانید فیلم جدایی نادر از سیمین برای آقای کلاری بسیار تاثر‌برانگیز بوده به گونه ای که خود او دراین باره گفته :پس از نزدیک به سی سال حضورم در سینما و فیلمبرداری بیش از پنجاه فیلم بلند داستانی،این برای اولین بار بود که تحت تاثیر حسی پاره ای از صحنه های فیلم ،ناگریز از قطع فیلمبرداری شدم !این واکنش ناخواسته از ناحیه فیلمبردار باسابقه ای مثل من ،اتفاقی بی سابقه در سینماست .(گفت وگوی کلاری با ماهنامه صنعت سینما)

معادی و بازی در نقش یک عاشق شجریان/
پیمان معادی فیلمنامه نویس سینمای ایران که در فیلم قبلی فرهادی ،درباره الی بازی کرده وبازی جالبی نیز ارائه داده بود در فیلم جدایی نادر از سیمین نیز بازی کرده .او برای بازی دراین فیلم به مدت ?ماه در خانه واتومبیل به آواز شجریان گوش می کرده چون دراین فیلم نقش آدمی رابازی می کند که عاشق شجریان است .

مریلا زارعی و بازی در سکانسهای مهم /
مریلا زارعی نیز از جمله بازیگران فیلم است که به نظر می رسد نقش چندان بلندی در فیلم ندارد .او دراین فیلم در ?سکانس از فیلم جدایی نادر از سیمین بازی کرده که سکانسهای مهمی در مجموع داستان است .

نقش مادر سیمین /
شیرین یزدانبخش از بازیگران غیر حرفه ای سینمای ایران است که در جدیدترین ساخته اصغر فرهادی نقش مادر "سیمین" با بازی لیلا حاتمی را بازی کرده .او به دعوت اصغر فرهادی دراین فیلم در یک نقش خیلی کوتاه بازی کرده است.


[ دوشنبه 89/11/4 ] [ 11:27 صبح ] [ حسین ]
          

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب