سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان

فیلم حس پنهان

کاری از مصطفی رزاق کریمی ، نوشته  فریدون فرهودی

با بازی : محمد رضا فروتن ، مهتاب کرامتی ، حامد بهداد ، نیوشا ضیغمی ،‌آتیلا پسیانی ، شهره سلطانی ، شیوا بلوریان ، محمد اسدی و حمید خیرابی

سالن های سینمای نمایش دهنده در تهران : آزادی ، فرهنگ ،‌صحرا ، فلسطین ، اریکه ایرانیان ، عصر جدید 3 ، شاهد ، جمهوری و ....

حس پنهان

داستان فیلم در مورد امیر زندی ( محمد رضا فروتن ) که مدیر یک شرکت تولیدی بستنی ( دایتی ) می باشد و با همسرش سیمین ( مهتاب کرامتی ) که روان پزشک است ، زندگی خوبی ندارد و از ترس معلولیت بچه دار نمی شوند پس از اینکه یک بار  که بچه شان مرده به دنیا می آید.

محمد رضا فروتن

امیر پس از مشاجره با سیمین از خانه بیرون میزند در راه باعث شکسته شدن دوربین ندا ( نیوشا ضیغمی ) می شود که بوق و چراغ های یک کامیون باعث حمله عصبی برادرش ، بهرام ( حامد بهداد ) میشود . امیر آن دو را به بیمارستان می برد و از آنجا رابطه بین ندا و امیر شروع میشود .

نیوشا ضیغمی

ندا ، امیر را به کافی شاپ دعوت میکند ، امیر، ندا را به بیابان می برد چون امیر عاشق سرعت است .

بهرام فردی متعصب است که بر اساس گذشته ای که داشته ، ازدواج پدرش با دختر جوان و مردن مادرش ، تصادفش و کشته شدن نامزدش در این تصادف و مقصر دانستن خودش در مردن نامزدش .

بهرام از رابطه ندا و امیر نگران است و بیماریش شدید تر میشود امیر ادرس مطب همسرش سیمین را به ندا میدهد بدون اینکه ندا بداند که سیمین همسرش است تا او را برای درمان پیش او ببرد.

حامد بهداد

ندا عکاس است و عکاسی هم از بهرام یاد گرفته و با مادر بزرگش زندگی میکند و می خواهد یک نمایشگاه بزند .

سیمین که به  تغییر رفتار امیر مشکوک است به طور اتفاقی از ارتباط  امیر با ندا با خبر میشود و تلاش میکند که زندگی خود را نجات دهد ..................

نیوشا ضیغمی و حامد بهداد

حس پنهان با داشتن داستان کلیشه ای مثلث عشقی توانسته  فیلم خوبی باشد .

فیلم نامه در تعریف شخصیت ها مشکلاتی دارد مثلا در مورد مشکل بین سیمین و امیر کاملا توضح داده نمی شود. وجود ناهید ورضا دوستان امیر و سیمین در فیلم . وجود بیماران متفاوت در مطب سیمین .  این مشکل در شخصیت بهرام کمتر دیده میشود. فیلم برداری و طراحی صحنه فیلم خوب از در آمده . یک مشکل دیگر فیلم تبلیغ بارز  بستنی دایتی در فیلم که به مذاق خیلی ها خوش نیامده .

اتیلا پسیانی

حامد بهداد و نیوشا ضیغمی

بازی های فیلم تقریبا خوب و یه دست است ولی بازی حامد بهداد بسیاری عالی است ، توانسته نقش یک بیمار روان پریش را به خوبی ایفا کند . یکی از بهترن سکانس های فیلم زمانی است که بهرام می فهمد که ندا گردنبند یادگاری مادرش را به امیر داده و دعوا یش با ندا در کارگاه عکاسی . 

نیوشا ضیغمی در جلسه نقد وبررسی
[ دوشنبه 87/5/7 ] [ 5:0 عصر ] [ حسین ]

انعکاس کاری از رضا کریمی

با بازی : مهناز افشار، کامبیز دیرباز، حمید گودرزی، شهره قمر، بیتا سحرخیز، رضا رضوی

فیلم انعکاس با توجه به اسم فیلم باید داستان یه تقابل باشه .

مهماز افشار

داستان فیلم تقریبا  با رسوندن سینا ( حمید گودرزی ) توسط نسیم ( مهناز افشار ) که در خونه نسیم بیهوش شده شروع میشود .

حمید گودرزی

سینا باید عمل شود و نسیم اجازه عمل را امضا میکنده و سینا عمل میشود و از مرگ نجات می یابد ولی نسسیم باید بره خونه  چون شوهرش ، شهروز ( کامبیز دیر باز ) تا چند ساعت دیگه میرسه . هر طور شده از بیمارستان فرار میکند  خودش رو به خونه  می رسونه  . پس از چند ساعت سینا حالش بد میشه دوباره نیاز به عمل پیدا میکنه این بار پرستاران به زن سینا ( بیتا سحر خیز ) زنگ میزنند با شماره ای که در کیف سینا پیدا میکنند .

زن سینا با فهمیدن اینکه اجازه عمل قبلی  سینا را زنی که خودش رو همسر سینا معرفی کرده ، نامه ای می نویسد و سینا را ترک میکند .

بیتا سحر خیز

شهروز فردی متعصب و مادی گرا است  که به نسیم شک دارد و با حرف های همسایه ها ، دوستاش و باغبان  شکش بیشتر میشود .

کامبیز دیر باز

سینا حالش خوبه میشه ولی فلج میشه . حالا سینا سلامتی و زنش را از دست داده میبینه و به سراغ نسیم میره و نسیم را تهدید میکنه تا کارش رو تلافی کند .

نسیم با تهدیدی که سینا میکنه خیلی می ترسد که زندگیش نابود شود .    مهناز افشار در انعکاس                                                               

ماجرای رابطه سینا و نسیم اواسط فیلم گفته میشود که برگشت به زمانی که نسیم از مالزی بر میگردد و سینا را فرودگاه میبیند . و..................

فیلم با ریتم ، قصه و فیلم نامه تقریبا خوب تماشاگرها رو راضی از سالن سینما بیرون میاورد .

در شخصیت پردازی یه مشکلاتی دیده میشود مثلا سینا که مشخص نیست که نسیم رو دوست داره یا با توجه رفتاری که با او داشته از او  تنفر دارد . شهروز که فردی مادی گراست چطور اواخر فیلم رو به معنویت میاورد.

 شهره قمر در انعکاس

بازی بازیگران فیلم تقریبا خوب و یه دسته میباشد . حتی بازی فرشته ( شهره قمر ) که اولین بازیش است  و مهناز افشار .

شاید نقش فرشته مورد پسند  تماشاگران نباشه ولی  در بعضی از صحنه خیلی خوب در امده  مثلا وقتی که شهروز و فرشته در رستوران تو اصفهان غذا میخورند و فرشته به شهروز زل میزند و شهروز نمی خواد دم به تله ای شریکش بدهد .

 کامبیز دیرباز

از مشکلات فیلم میشه به پایان فیلم اشاره کرد که باید حتما  پایان خوشی داشته باشه .و نباید تلخ شود

مثلا نوع عشق شهروز و نسیم و سلامتی سینا و صدا سینا در بیشتر فیلم با چیزی که می گفت مطابقت نداشت .

یکی از صحنه های بد  فیلم میشه به رفتن نسیم به مسجد موقع نماز ، خالی و غبار آلود بودن مسجد و رفتار نسیم اشاره کرد .

فیلم انعکاس
[ سه شنبه 87/5/1 ] [ 1:54 عصر ] [ حسین ]

مراسم تشییع پیکر مرحوم "خسرو شکیبایی" صبح امروز از مقابل تالار وحدت به سوی قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برپا شد.

 عمو خسرو
در این مراسم خیل گسترده‌ای از مسؤولان سینمایی و هنرمندان شرکت داشتند.
در ابتدای مراسم به علت ازدحام بیش از حد جمعیت که از ساعاتی قبل در محوطه تالار وحدت صورت گرفته بود ، عبور و مرور دچار مشکل شده بود.
خسرو شکیبایی

"پرویز پرستویی" که مسئولیت اجرای این مراسم را به عهده داشت، سعی در ایجاد آرامش مردم داشت و به آنها می‌گفت: اگر شکیبایی را دوست دارید ساکت باشید و مهربانی خود را نشان دهید چون ما برای شما این کار را می‌کنیم.
وی همچنین گفت: ایرانی بودن خود را نشان دهید چون این مراسم را همه می بینند و باید نظم در آن حفظ شود.
بر این اساس، پیکر خسرو شکیبایی رأس ساعت 9:15 به سختی از میان جمعیت به سوی جایگاه رسید و پس از قرائت قرآن در اولین بخش برنامه "حسین بختیاری" از دوستان قدیمی شکیبایی، تصنیف بهار دلنشین را که مورد علاقه این مرحوم بود برای جمعیت خواند و جمعیت نیز قطعاتی از موسیقی با او همراهی کردند.

شکیبایی
در ادامه برنامه پرویز پرستویی گفت: ما برنامه مفصلی ترتیب داده بودیم و از مسعود کیمیایی، سیروس الوند و ژاله علو دعوت کردیم تا در اینجا حرف بزنند ولی به دلیل شلوغی بسیار زیاد، آنها نمی‌توانند روی صحنه بیایند.
وی همچنین گفت: از جمعیت خواهش می‌کنم که به خاطر خسرو شکیبایی که در اینجا حاضر است، سکوت کنید. خسرو رفیق همه بود و ما تنها امروز با اوییم اما او تا ابد در دل ما خواهد ماند.
پرستویی سپس متنی را در یادبود خسرو شکیبایی قرائت کرد و در ادامه ایرج راد (رئیس اداره تئاتر) برای ایراد سخنرانی به روی صحنه رفت.

شکیبایی 2
ایرج راد گفت: این همه ازدحام علاقه، شور و دوست داشتن برای یک هنرمند جای تشکر زیادی دارد. متأسفانه یکی از پدیده‌های بازیگری از میان ما رفت. او از افتخارات هنر مملکت ما بود و شاید سال‌های سال برای ظهور کسی چون او باید منتظر باشیم. شکیبایی 50 سال خدمت کرد و زحمت کشید که به اینجا رسید.
وی در ادامه با اشاره به پیشینه کاری شکیبایی گفت: سال 48 بود که او با گروهی به همراه هادی اسلامی به اداره تئاتر آمد و نمایشنامه‌ای را به نام روسری قرمز اجرا کرد. از آن سال به بعد و تا زمان بازنشستگی، او همچنان در اداره تئاتر بود، تا اینکه به سینما رفت و در سینما افتخارات زیادی آفرید.
راد افزود: می‌خواستم درباره ارزش‌های بازی شکیبایی صحبت کنم ولی ازدحام موجود اجازه این کار را به من نمی دهد. برای شادی روح او صلواتی بفرستید.

پوریا شکیبایی
پرویز پرستویی در ادامه قصد داشت خاطره‌ای را از شکیبایی تعریف کند که منصرف شد و به جای آن "پوریا شکیبایی" فرزند خسرو شکیبایی دعوت کرد تا به روی صحنه بیاید. شکیبایی که به علت تأملات روحی به خوبی قادر به حرف زدن نبود در سخنانی گفت: ممنونم از همه جمعیتی که اینجا می‌بینم. پدر من نیز که اینجا حضور دارد بسیار خوشحال است. می‌دانم که همه چقدر مهربانیم و چقدر او را دوست داشتیم.
بنابر این گزارش،در ادامه محمدحسین صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روی صحنه آمد و ضمن تسلیت به خانواده شکیبایی گفت: من مستقیما از جلسه هیأت دولت به اینجا آمدم و حامل پیام شخص رئیس جمهور هستم. رئیس جمهور در مورد آقای شکیبایی گفته جامعه ما تصویر روشنی از شکیبایی در ذهن دارد. هنرمندی که کارهایش در ذهن ملت است.
وی افزود: به نظر من هنرمندان دو دسته‌اند، عده‌ای که از هنر امتیاز می‌گیرند و عده ای که به هنر امتیاز و اعتبار می‌دهند و شکیبایی از دسته دوم بود. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

شکیبایی
پس از پایان این بخش از مراسم، در میان ازدحام تشییع کنندگان پیکر خسرو شکیبایی، به خانه ابدی خود در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) انتقال پیدا کرد.

محمدرضا جعفری‌جلوه، احمدرضا درویش، بهمن فرمان‌آرا، امیرشهاب رضویان، محمدرضا عبدالملکیان، مهتاب کرامتی، ایرج راد، عزت‌الله انتظامی، سعید راد، رضا کیانیان، ژالو علو، پروین سلیمانی، علی مصفا، حبیب رضایی، ابوالقاسم طالبی، ایرج قادری، قطب‌الدین صادقی، جلال‌الدین معیریان، مرتضی ضرابی، بابک حمیدیان، حبیب الهیاری، منوچهر محمدی، حبیب اسماعیلی، مهدی میامی، محمود پاک‌نیت، علی دهکردی، پوریا پورسرخ از جمله دیگر حاضران در این مراسم بودند

این هم یه فایل صوتی از عمو خسرو حتما دانلود کنید.

عمو خسرو

 

شکیبایی 4

فیلم مراسم و اجرای ترانه مورد علاقه خسرو شکیبایی را دانلود کنید .

فیلم مراسم

 


[ یکشنبه 87/4/30 ] [ 12:44 عصر ] [ حسین ]

خسرو شکیبایی
خسرو شکیبایی پس از سال‌ها نقش‌آفرینی در سینمای ایران، امروز جمعه، 28 تیر، در سن 64سالگی بر اثر سکته‌ی قلبی در بیمارستان پارسیان از دنیا رفت.‌ 
این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران که سال‌ها با حمید هامون در فیلم «هامون» داریوش مهرجویی باورش کردیم و به خاطر این فیلم، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را در هشتمین دوره‌ی جشنواره فجر گرفت، سال‌ها بعد به خاطره فیلم «کیمیا»ی احمدرضا درویش، دوباره این سیمرغ را به خانه برد. او سومین سیمرغ خود را هم را برای بازی در نقش عادل مشرقی فیلم «سالاد فصل» فریدون جیرانی گرفت. از آخرین افتخارات شکیبایی هم دیپلم افتخار برای فیلم «اتوبوس شب» کیومرث پوراحمد بود.
خسرو شکیبایی که خاطره‌ی بازی‌اش را در فیلم‌های «کاغذ بی‌خط»‏، «یک‌بار برای همیشه» و مجموعه‌های تلویزیونی «مدرس»، «روزی روزگاری» و‏‏ «خانه‌ی سبز» از یاد نبرده‌ایم، کم‌تر اهل گفت‌وگو و مصاحبه بود و با بیان صمیمانه‌اش از خبرنگاران می‌خواست که از او توقع مصاحبه نداشته باشند و دلگیر هم نشوند.
خسرو شکیبایی 2
او با بازی در نقش کوتاهی در فیلم «خط قرمز» (مسعود کیمیایی، 1361) اولین حضورش را در سینما رقم زد و با «هامون» در خاطره‌ها ماندگار شد.
خسرو شکیبایی 3
شکیبایی در حدود 40 فیلم سینمایی حضور داشته است؛ فیلم‌هایی همچون: «پری»، «رابطه»، «سایه به سایه»، «درد مشترک» و «خواهران غریب» و با فیلم‌سازان شاخصی چون داریوش مهرجویی، ناصر تقوایی و مسعود کیمیایی همکاری داشت.
آخرین نقش‌آفرینی این هنرمند در فیلم تلویزیونی «پیوند» سعید عالم‌زاده و آخرین نمایش فیلمش، «آشیانه‌ای برای زندگی» حمید طالقانی بود که به مناسبت روز پدر از تلویزیون پخش شد.
خسرو شکیبایی 6خسرو شکیبایی 4
شکیبایی متولد سال 1323 در تهران، فارغ‌التحصیل بازیگری از دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. در زندگی‌نامه‌ی او به این موارد اشاره شده است: علاقه به کشتی کچ و شرکت در چند مسابقه‌ی آماتوری و غیرحرفه‌یی (1340)، عضو گروه نمایشی توسکا و بازی در نمایش پنجه‌ی عدالت، گوینده‌ی فیلم در استودیو شهاب (49-1347)، فعالیت در تئاتر (1354) و انتشار چند نوار از شعرهای شاعران معاصر.
از نمایش‌های او هستند: پنجه‌ی عدالت، زیر گذر لوطی صالح، تراژدی کسری، هنگامه‌ی شیرین وصال، بلیت تئاتر، پنجه به دست آوردن، صیادان، با خشم به یاد آر، بازرس، سنگ و سرنا، همه‌ی پسران من، شب بیست و یکم و بیا تا گل برافشانیم.
خسرو شکیبایی 4
از فیلم‌ها، نمایش‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی‌اش هم به این موارد می‌توان اشاره کرد: زیر گذر لوطی صالح، سنگ و سرنا، لحظه،‌کتیبه، سمک عیار، لحظه، ‌کوچک جنگلی، مدرس، تهران 53، روزی روزگاری، میثاق خون، خانه‌ی سبز، میراث مشترک (گوینده گفتار متن)، سرزمین سبز، کاکتوس، در کنار هم، پهلوانان نمی‌میرند و سرزمین سبز.

اما فیلم‌شناسی خسرو شکیبایی به این شرح است: خط قرمز، دادشاه، صاعقه، دزد و نویسنده، رابطه، ترن، شکار، هامون، عبور از غبار، ابلیس، جست‌وجو در جزیره، بانو، پرواز را به خاطر بسپار، سارا، یک بار برای همیشه، بلوف، پری، درد مشترک، لژیون، کیمیا، عاشقانه، خواهران غریب، سایه به سایه، سرزمین خورشید، روانی، زندگی، ‌میکس، کاغذ بی‌خط، دختری به نام تندر، مزاحم، صبحانه‌ای برای دو نفر و اتوبوس شب.

خسرو شکیبایی 7خسرو شکیبایی 8
[ جمعه 87/4/28 ] [ 2:20 عصر ] [ حسین ]
          

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب