سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ
پتی آباد سینمای ایران
 
لینک دوستان

اکران عمومی 4 فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند»، «دهلیز»، «جابه‌جا» و «فرزند چهارم» در قالب اکران اول عید فطر، در سینماهای تهران آغاز شد.

فیلم سینمایی «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» در گروه سینمایی آفریقا، فیلم سینمایی «دهلیز» در گروه سینمایی آزادی، «جابه‌جا» در گروه سینمایی عصر جدید و فیلم سینمایی «فرزند چهارم» در گروه سینمایی قدس به روی پرده رفته اند.


فیلم سینمایی «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» جدیدترین ساخته پوران درخشنده است.

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به بررسی مسائل دختران جوان می‌پردازد و ترس از آبرو را در این دوره سنی آسیب‌ شناسی می‌کند. 

در این فیلم شهاب حسینی، مریلا زارعی، جمشید هاشم‌پور، طناز طباطبایی، فرهاد آییش، مائده طهماسبی، شیرین بینا، بابک حمیدیان، مجید مشیری، اسماعیل سلطانیان، هادی مرزبان، امیر دژاکام، مهدی ماهانی و امیر آقایی بازی دارند و ستاره اسکندری حضور افتخاری دارد.

هیس


در خلاصه داستان فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» آمده است: شیرین دو بار تا آستانه ازدواج پیش می رود اما ازدواجش به هم می خورد. او در سومین تجربه اش دچار بحران می شود و برای رهایی از این بحران تصمیمی می‌گیرد که...

پوران درخشنده تهیه‌کنندگی فیلمش را خود بر عهده داشته است.

به گزارش سینمانگار، «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به خود اختصاص داد.



فیلم سینمایی «دهلیز» اولین ساخته بلند بهروز شعیبی در مقام کارگردانی است.

رضا عطاران، هانیه توسلی، شاهرخ فروتنیان، سعید چنگیزیان، مسعود میر طاهری، محمدرضا شیرخانلو، (با حضور) نگار عابدی و افسانه چهره آزاد بازیگران فیلم «دهلیز» هستند.

دهلیز


«دهلیز» داستان زنی به نام شیواست. او سرپرست خانوار است و با تلاش و کوشش سعی کرده زندگی خوب و آبرومندی برای خود و تنها پسرش فراهم کند. با رسیدن نامه ای زندگی آنها دچار تحول می‌شود و در مسیری جدید قرار می‌گیرد.

«دهلیز» سال قبل در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست در 13 رشته نامزد دریافت جایزه شود که در نهایت دو سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول، و بهترین بازیگر نقش اول زن را به دست آورد.

تهیه‌کنندگی «دهلیز» را سید محمود رضوی بر عهده دارد.



به گزارش سینمانگار، فیلم سینمایی «فرزند چهارم» به کارگردانی وحید موسائیان ساخته شده است.

«فرزند چهارم» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی است و موسائیان علاوه بر نویسندگی و کارگردانی، تهیه‌کنندگی فیلمش را هم برعهده دشته است.

بیش از 90 درصد از ماجراهای فیلم «فرزند چهارم» در کشور سومالی می‌گذرد.

فرزند چهارم


مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی، حسین محب اهری، ناصر گیتی جاه، معصومه قاسمی پور، زهرا برومند، ساناز زرین مهر و حامد بهداد بازیگران اصلی «فرزند چهارم» هستند.

داستان فیلم سفری است به آن سوی آفریقا جایی که شرافت انسانی در گیرو دار جنگ و قحطی سربلند بیرون می‌آید.


«فرزند چهارم» سال گذشته و در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.



به گزارش سینمانگار، فیلم سینمایی «جابجا» به کارگردانی علی توکل نیا ساخته شده است.

اکبر عبدی، افسانه چهره آزاد، مهران غفوریان، مهران رجبی، جواد عزتی، گیتی قاسمی، حمید لولایی، شیوا خسرو مهر، سمانه پاکدل، المیرا عبدی، پریسا رضایی، دانیال مرادی، حسین خوانساری. با حضور ناصر گیتی جاه، آرش تاج بازیگران فیلم «جابجا» هستند.


«جابجا» با فیلمنامه ای از بابک ربیعی، داستان فردی را روایت می کند که به اشتباه با یک فرمانده جنگ جابجا گرفته می شود و باعث بوجود آمدن اتفاقاتی در زندگی اش می شود.

حسن توکل نیا تهیه کنندگی فیلم «جابجا» را بر عهده داشته است.

[ شنبه 92/6/2 ] [ 12:11 عصر ] [ حسین ]

شنبه 22 تیر ماه ساعت 22 جمعی از اهالی سینما در موزه سینما گردآمدند تا تجلیل و استقبالی شایان توجه از اصغرفرهادی کارگردان برجسته سینمای ایران به عمل بیاورند.استقبالی که با حضور سیدمحمد خاتمی رنگ و بویی دیگر به خود گرفت

خاتمی‌ و فرهادی «گذشته» را تماشا کردند

 

 

لازم به ذکرست که در این مراسم که اجرایش را همایون اسدیان، کارگردان سینما بر عهده داشت، پوستری از فیلم گذشته به امضای سینماگران حاضر به سید محمد خاتمی تقدیم شد و پوستر دیگری نیز به وی داده شد تا آن را امضا کند که در موزه سینما قرار گیرد.

عکسها:ارشاد شریفی

خاتمی‌ و فرهادی «گذشته» را تماشا کردند

 

خاتمی‌ و فرهادی «گذشته» را تماشا کردند

 


[ یکشنبه 92/4/23 ] [ 11:21 صبح ] [ حسین ]

شنبه 22 تیر ماه ساعت 22 جمعی از اهالی سینما در موزه سینما گردآمدند تا تجلیل و استقبالی شایان توجه از اصغرفرهادی کارگردان برجسته سینمای ایران به عمل بیاورند.استقبالی که با حضور سیدمحمد خاتمی رنگ و بویی دیگر به خود گرفت.

به گزارش کافه سینما به نقل از بانی فیلم،با آن که پیش از این اعلام شده بود محمدرضا عارف در مراسم تجلیل از فرهادی حاضر خواهد شد،اما حضور رییس جمهور پیشین در موزه سینما رنگ و بوی دیگری  به مراسم استقبال و تجلیل از فیلمساز برجسته کشورمان داد.
 
ساعتی پیش اصغر فرهادی که به همراه همسرش پریسا بخت آور در این مراسم شرکت کرده بود، با تک تک حاضران و اهالی سینما احوالپرسی کرد و لحظاتی را در کنارسینمایی ها بر سر میز افطاری شان حاضر شد.
 
با آمدن سید محمد خاتمی رییس جمهور اسبق ایران که احمد مسجدجامعی و سید محمد بهشتی او را همراهی می کردند، اصغر فرهادی به همراه داود رشیدی، همایون اسعدیان، محمد سریر و فرهاد توحیدی به محمد خاتمی خوش آمد گفتند.
 
همایون اسعدیان در سخنانی از اصغر فرهادی به عنوان افتخار جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: اصغر فرهادی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و تنها افتخار سینمای ایران نیست.
 
سپس فرهادی پشت تریبون قرار گرفت و گفت:از همه حاضران در این مراسم متشکرم و از این که اولین نمایش فیلمم را در جمع اهالی هنر و جناب آقای خاتمی ، آقای مسجدجامعی و آقای بهشتی می بینم ،بسیار خوشحالم.او سپس در بخش دیگری از سخنانش گفت:امشب قطعا سخنان خوبی از آقای خاتمی خواهیم شنید.
 
سیدمحمد خاتمی نیز در سخنانی گفت:درجمع اصحاب هنر، صحبت کردن برای کسی که با هنر آشنا نیست، کمال بی هنریست.وی در ادامه افزود: خیلی خوشحالم که هنر پویای کشورمان در عرصه بین المللی تاثیر گذاشت و امیدوارم در دولت آینده شاهد حضور وزیری باشیم که در عرصه هنر و فرهنگ و ارشاد متناسب با وضعیت گام بردارد.
 
خاتمی همچنین ابراز امیدواری کرد احمد مسجد جامعی وزیر ارشاد دولت یازدهم شود.
 
عزت ا... انتظامی، محمدحسن پزشک، احمد مسجد جامعی، بهمن فرمان آرا، داود رشیدی، محمد سریر، سید محمد بهشتی، محمد زرین کلک،علیرضا داودنژاد، کیومرث پوراحمد، سیروس الوند، محمدرضا بزرگ نیا، محمدعلی سجادی، هانیه توسلی، طناز طباطبایی، پارسا پیروزفر، مانی حقیقی، حبیب رضایی، بهرام دهقانی، مسعود دهقان، رویا تیموریان، پیمان قاسمخانی، امیر اثباتی، همایون اسعدیان، فرهاد توحیدی، مهتاب کرامتی، بهروز شعیبی، نازنین مفخم، غلامرضا موسوی، فرشته طائرپور، محمدرضا دلپاک، عبدالحسن برزیده، محمدرضا هنرمند و ... از جمله حاضران در این مراسم بودند.

[ یکشنبه 92/4/23 ] [ 11:16 صبح ] [ حسین ]

نیوشا ضیغمی

نیوشا ضیغمی

تولد مبارک

تولد مبارک

 

18 تیر ماه مصادف با سالروز سی و سومین تولدت خانم نیوشا ضیغمی و ششمین سال تولد وبلاگم است

 

مصاحبه با نیوشا ضیغمی و همسرش

 

نیوشا ضیغمی بازیگر خوب سینمای ایران چند سالی است که به جرگه متاهلان پیوسته است. همسرش هم سرمایه گذار اولین فیلمی است که نیوشا ضیغمی هم در آن بازی کرده و هم تهیه کننده اش بوده است. آرش پولادخان با لهجه شیرین اصفهانی اش در این گفتگو همراه ما بود. نیوشا ضیغمی درباره همسرش می گوید: «آرش در هنر نمایشی و بصری نیست اما دنیایش با دنیای هنری من فاصله نداشت. او هم شم هنری دارد و به این فضای فکری من نزدیک است». 

آشنایی با آرش پولادخان چگونه اتفاق افتاد؟
نیوشا: واقعاً اگر بگویند که دو تا آدم چه طور با هم آشنا می شوند، من می توانم بگویم که این آشنایی ما در هیچ معادله ای نمی گنجد و همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد و برایم جالب بود. انگار از قبل قرار بود این اتفاق بیفتد. آشنایی ما قبل از از پرتقال خونی بود. یعنی ایشان را دیدم نه اینکه با هم در تماس باشیم. یکی از دوستان ما در اصفهان که سر فیلمبرداری بودیم کارهای تولید آن پروژه را انجام می دادند و آرش دوست ایشان بودند و به نوعی به واسطه کار سینما به هم معرفی شدیم ولی خیلی سریع ایشان به پروژه پرتقال خونی پیوستند و خیلی زود به ازدواج منتهی شد. در واقع آرش سرمایه گذار شد که به قول خودش به من نزدیک شود و شد! آرش پولادخان با لهجه شیرین اصفهانی با خنده می گوید: قدیم ها می گفتند شمش طلا آوردیم دخترتان را بردیم ما باید بخوانیم، فیلم پرتقال خونی آوردیم، دخترشان را بردیم...

بدترین خصلت آرش پولادخان از نگاه شما چیست؟
نیوشا: اینکه تا ساعت 4 صبح فیلم نگاه می کند و تلویزیون را روشن می گذارد. من هم از خواب می افتم. من در جای آرام می خوابیدم ولی آرش این عادت مرا تغییر داد... اوایل خیلی اذیت می شدم. یک مدت آرش هدفون گذاشت دیدم اذیت می شود یک مدت صدا را کم کرد... بالاخره کنار آمدیم او صدا را کم می کند و من هم کمتر غر می زنم.

و بهترین ویژگی آرش خان؟
نیوشا: خیلی آدم صبوری است. برعکس من. او آتشفشان مرا کنترل می کند و مرا آرام می کند.

بهترین ویژگی نیوشا ضیغمی از نگاه شما:
آرش: خیلی صداقت دارد و این صادق بودنش را با دنیا عوض نمی کنم.

بدترین ویژگی نیوشا:
آرش: روی خوابش خیلی حساس است. خدا نکند بد موقع از خواب بیدار شود. وای به حال من تا آخر شب. یک بند تا خواب بعدی و تا شب غر می زند. سعی می کنم از دسترسش دور باشم در این مواقع آرش موردنظر در دسترس نمی باشد البته تمام تلاشم را کردم که کمتر سر و صدا کنم و صدای تلویزیون را کم کنم ولی خب روی خواب حساس است و کاریش نمی شود کرد.

نمی خواهید بچه دار شوید؟
نیوشا: فعلاً نه... هنوز احساس می کنم به پختگی لازم برای مادر شدن نرسیدم. هنوز وجودم پر از هیجان و کارهای نیمه تمام است. هر وقت به آرامش برسم زمانی است که تصمیم می گیریم بچه دار شویم. اما در حقیقت امسال فرزند من متولد شد. پرتقال خونی حکم فرزندی را داشت که برایش خیلی زحمت کشیده بودیم امیدوارم نتیجه آن همانطور باشد که خودمان فکر می کنیم و مردم از دیدن آن لذت برده باشند...

با نیوشا ضیغمی چطور آشنا شدید؟ و چطور سر از سرمایه گذاری فیلم در آوردید؟
آرش پولادخان: متولد 1352 در اصفهان هستم. با همسرم نیوشا ارتباطم دلی و قلبی بود. اولین تجربه سینمایی من پرتقال خونی بود. من قبلاً در پروژه ای به همراه دوستم بودم که نیوشا در همان پروژه بازی داشت. همیشه بین بازیگرهای خانم ایرانی تنها کسی را که دوست داشتم نیوشا بود و همیشه به این فکر می کردم که چگونه احساسم را به او ابراز کنم. اول به عنوان یک تماشاگر او را دوست داشتم و حالا به عنوان همسرم. به راهی فکر می کردم که جایگاه خودم را از دست ندهم و احساسم را طوری بیان کنم که با دیگر طرفدارانش فرق داشته باشم، پس تصمیم گرفتم که سرمایه گذار پروژه ای باشم که نیوشا هم قرار است در آن بازی کند و سرمایه گذار فیلم پرتقال خونی شدمو به این طریق به نیوشا نزدیکتر شدم و به او ثابت کردم که فقط یک علاقه سطحی و پیش پا افتاده ندارم. و نیوشا هم پیشنهاد ازدواجم را قبول کرد. از سال ها قبل به جرات بگویم که چنین روزی را می دیدم و همیشه از سال ها قبل به این اتفاق فکر می کردم. از اینکه بازیگر است و معروف اصلاً ناراحت نیستم و تصمیم برای ادامه کار را به خودش واگذار کردم. روحیه او برایم خیلی مهم است. نیوشا با جامعه آمیخته است و من نمی توانم او را به خانه محدود کنم. همیشه کنارش هستم و تا جایی که توان داشته باشم حمایتش می کنم.

همسرتان آشپزی هم می کند؟ و آیا در خانه داری هم مثل بازیگری تواناست؟
بله. نیوشا همانطور که در سینما بازیگر خوبی است در نقش یک زن زندگی هم ایده آل و فوق العاده است. دست پخت خیلی خوبی دارد و غذای مورد علاقه من که فسنجان و ته چین است را به بهترین شکل درست می کند. دست پخت مادر من فوق العاده است نیوشا هم همین طور. شاید راستش را بگویم فسنجان های او خیلی خوشمزه تر از دست پخت اطرافیانم است.

چه هدیه ای دادید و چه هدیه ای گرفتید؟
روز عید قربان که تولد خودم هم هست، سالگرد ازدواج ما بود. روز تولد من با نیوشا عقد کردیم. یک تابلوی نفیس که قلم زنی اصفهان بود و نیوشا آن را دوست داشت، دادم روی آن را قلم بزنند و به رسم یادبود از اولین سالگرد ازدواج مان آن را داشته باشیم و نیوشا به من یک ساعت خیلی زیبا هدیه داد. البته نه مثل آن ساعتی که در پرتقال خونی هدیه داد (آرش و نیوشا می خندند)... اگر گران خریده باشد آن را پس می دهم...


منبع: مجله زندگی ایرانی
نیوشا ضیغمی
نیوشا ضیغمینیوشا ضیغمی

[ سه شنبه 92/4/18 ] [ 12:33 عصر ] [ حسین ]
          

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فیلم ، بازیگر ها جشن ها و اخبار داغ سینمای ایران
آرشیو مطالب
امکانات وب